صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۲
  • سه‌شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
  • Tuesday 26 March 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 26
کد خبر: ۲۳۳۹۵۰

گلرو: آمریکا با یکجانبه‌گرایی نظم بین‌المللی را تضعیف کرده است

نماینده ایران در نشست ویژه کمیته دائمی امور سازمان ملل متحد IPU، گفت: متأسفانه دولت ایالات متحده آمریکا در سال‌های گذشته با یکجانبه‌گرایی خود به تخریب چندجانبه‌گرایی و به تبع آن تضعیف نظم بین‌المللی دست زده و نظم بین‌المللی را به چالش کشیده و آن را با خطر بی‌ثباتی روبرو کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، نشست ویژه کمیته دائمی امور سازمان ملل متحد در سطح عالی، با هدف بررسی عوامل بحران چندجانبه‌گرایی؛ ریشه‌ها، علت‌ها و راه‌حل‌های احتمالی، با حضور عباس گلرو دبیرکل گروه اتحادیه بین‌المجالس مجلس ایران در حاشیه یکصد و چهل و هشتمین نشست IPU در ژنو برگزار شد.


نماینده کشورمان در این نشست با اشاره به چالش‌ها و تهدیدات جدید و بی‌سابقه نظیر تهدیدات سایبری، تغییرات آب و هوا، بیماری‌های همه‌گیر و فناوری‌های نوظهور که با فناوری‌های نوین این چالش‌ها، پیچیده و چندوجهی شده‌اند، گفت: مواجهه با این چالش‌ها نیازمند راه‌حل‌های جامع و مبتنی بر مشارکت و چندجانبه‌گرایی است.


گلرو، با نفی یکجانبه‌گرایی و اثرات مخرب آن بر صلح و امنیت جهانی و ضرورت اقدام سازمان ملل در نفی یکجانبه‌گرایی، افزود: متأسفانه دولت ایالات متحده آمریکا در سال‌های گذشته با یکجانبه‌گرایی خود به تخریب چندجانبه‌گرایی و به تبع آن تضعیف نظم بین‌المللی دست زده و نظم بین‌المللی را به چالش کشیده و آن را با خطر بی‌ثباتی روبرو کرده است.


گفتنی است، هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس ۱۴۸ اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو به سر می‌برد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: