صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۳۹
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 02
کد خبر: ۲۳۴۲۵۷
حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

انزجار صهیونیست‌ها از سیاست‌های «بی‌بی» و کشتار غزه

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه شاهد «وضعیت انفجار» و بیشترین نارضایتی در داخل سرزمین‌های اشغالی هستیم‌، گفت: بی‌تردید ادامه عملیات نظامی ارتش صهیونیستی، تصرف غزه، کشتار رفح و کوچ اجباری ساکنان این شهرها وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در سایه طولانی‌ترین جنگ تاریخ ۷۵ سال رژیم صهیونیستی در غزه که ارتش صهیونیستی نتوانسته است هیچ‌یک از اهداف اعلام شده ازجمله نابودی حماس را عملی کند و فشارها هر روز بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود، وی اکنون با افزایش اختلافات داخلی مواجه است. 



هر لحظه ممکن است نتانیاهو شاهد فروپاشی کابینه‌اش باشد؛ موضوعی که مخالفان سیاسی برایش لحظه‌شماری می‌کنند. در این راستا تصمیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درباره لزوم سربازگیری از یهودیان حریدی، به قدری اختلافات سیاسی را افزایش داده است که بعید نیست ائتلاف حاکم از هم بپاشد.

مردم سرزمین‌های اشغالی و خانواده های اسیران به شدت نگران کشته شدن اسیران خود زیر آتش‌های سنگین جنگ هستند

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا درباره عرصه خارجی بر نتانیاهو و فشارهای داخلی ناشی از اعتراضات اراضی اشغالی به عملکرد کابینه‌اش به «راهبرد معاصر» گفت: قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوباتی کاملاً ضدصهیونیستی داشت و همه جهان شاهد بودند این رژيم سفاک در عرصه بین الملل محکوم‌ شد. 

 

وی افزود: نکته حائز اهمیت اینکه اگر رژيم صهيونيستی مصوبه را نپذیرد و آتش بس اجرا نشود، طبق بند ۲۵ منشور ملل متحد و الزام آور بودن مصوبات ذیل فصل هفتم قرار می گیرد، به نحوی که  مجوز اقدام نظامی علیه رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: بعد از سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تهران، دیدارها با مقام‌های ارشد کشورمان ازجمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و برگزاری جلسات مشترک در کنفرانس مطبوعاتی چهار شرط اصلی مطرح شد که به نظر می آید کابینه نتانیاهو کمترین گامی برای اجرای آن برنداشته است‌.

 

کنعانی مقدم گفت: در شروط مطرح شده موضوعاتی مانند آتش بس کامل، خروج همه نیروهای نظامی از نوار غزه، باز کردن معابر و گذرگاه ها برای کمک و امدادرسانی سریع و مبادله اسیران مطرح است .

 

‌وی تصریح کرد: با وجود موضع گیری ها و مصوبات سازمان ملل متحد عليه رژيم صهيونيستی شاهدیم این رژيم جنایتکار در روزهای اخیر با بمب‌های یک تنی و کشتار مردم در بیمارستان شفای غزه عملاً شروط را نپذیرفته است و وقعی به مصوبات بین المللی نمی نهد. علاوه بر این، مردم سرزمین‌های اشغالی و خانواده های اسیران به شدت نگران کشته شدن اسیران خود زیر آتش‌های سنگین جنگ هستند، لذا علیه نتانیاهو و سیاست هایش به پا خواسته و تظاهرات سنگینی آغاز کرده اند.

 

کنعانی مقدم معتقد است: نتانیاهو به خوبی می داند اگر از غزه عقب نشینی کند، کابینه‌اش سقوط خواهد کرد، ضمن اینکه رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط ممکن قرار می گیرد. امروز شاهد بیشترین نارضایتی در داخل سرزمین‌های اشغالی هستیم‌، به گونه ای که به حد انفجار رسیده است. بی‌تردید ادامه عملیات نظامی ارتش صهیونیستی، تصرف غزه، کشتار رفح و کوچ اجباری ساکنان این شهرها وضعیت را وخیم‌تر می‌کند. 



کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی تاکنون در این زمینه سکوت کرده‌اند و واکنش جدی نسبت به تدا‌وم جنایت‌های نتانياهو نداشته اند. موضوع مهم‌ اینکه اگر قطعنامه ها و مصوبات سازمان ملل متحد که علیه نتانیاهوست، اجرا نشود عملاً این سازمان بین‌المللی از حیز انتفاع ساقط می‌شود و دیگر هیچ‌گونه مرجعیتی برای ایجاد صلح و امنیت جهانی نخواهد داشت.

 

مطالب مرتبط
نظر شما