صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۴
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 28
کد خبر: ۲۳۴۵۲

تکلیف لیست اصولگرایان در قم مشخص شد/ چه کسی جای لاریجانی قرار گرفت؟

ایلنا در خبری مدعی شده است که شورای هماهنگی اصولگرایان بر روی ذوالنور و امیرآبادی به توافق رسیده و زاکانی را جایگزین لاریجانی نموده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پنج ماه تا برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده است. از هم اکنون جریان ها و جناح های سیاسی متعدد به رایزنی و بحث و جدل پرداخته تا بتوانند به حداکثر ائتلاف در انتخابات دست یابند.

 

در همین ارتباط ایلنا در خبری که صحت و سقم آن را نمی توان تایید نمود، مدعی شده است که شورای هماهنگی اصولگرایان قم بعد از بررسی گزینه های مختلف برای قرار گرفتن در کنار امیرآبادی و ذوالنور، در نهایت زاکانی نماینده سابق تهران را برای قرار گرفتن در لیست انتخاباتی خود انتخاب کردند.

 

بر اساس این گزارش، شنیده شده شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم، بعد از بررسی گزینه‌های مختلف برای پرکردن لیست سه نفره خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی، در نهایت علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران را انتخاب کرد.

 

پیش از نهایی شدن این موضوع، روی گزینه‌هایی همچون حمید رسایی، محمود نبویان و ... هم بحث شد اما در نهایت اصولگرایان قم تصمیم گرفتند به حضور یک روحانی یعنی مجتبی ذوالنوری در لیست سه نفره خود بسنده کنند.

 

در انتخابات گذشته، امیرآبادی، ذوالنور و آشتیانی لیست سه نفره اصولگرایان قم را تشکیل می‌دادند که آشتیانی به دلیل رسیدن به سن ۷۹ سالگی، امکان کاندیدا شدن نداشت.

 

ایلنا مدعی شده است که از سوی دیگر، احتمال ائتلاف لاریجانی با طیف نوبخت در انتخابات پیش‌رو قوت گرفته است.

 

گفتنی است علی لاریجانی به همراه علی بنایی و شادنوش در انتخابات مجلس دهم در لیست امید قرار گرفته بود از این لیست سه نفره تنها لاریجانی توانست آرای لازم برای ورود به پارلمان را کسب کند.

نظر شما