صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۵۳
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 02
کد خبر: ۲۳۷۸۲

18 میلیون نفر در اتحادیه اروپا بیکارند

بر اساس آماری که دفتر آمار اتحادیه اروپا منتشر نموده، قریب به 18 میلیون نفر در این اتحادیه اقتصادی-سیاسی با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.‎

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر آمار اتحادیه اروپا آمار نرخ بیکاری در کشورهای این اتحادیه را در مدت زمانی آگوست ۲۰۱۸ تا آگوست ۲۰۱۹ (مرداد ۹۷ تا مرداد ۹۸) منتشر کرد.


بر این اساس نرخ بیکاری در کشورهای این اتحادیه در آگوست امسال به ۷.۴ درصد کاهش یافته است.طی این ماه در مجموع ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، ۱۵ میلیون و ۴۳۲ هزار شهروند مرد و ۱۲ میلیون و ۱۶۹ هزار شهروند زن بیکار بوده اند که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۱۱ هزار مورد کاهش را نشان می دهد.


این در حالی است که جمهوری چک با نرخ بیکاری ۲ درصدی رکورددار کمترین میزان بیکاری در بین این کشورها به شمار می رود و توانسته است برای نخستین بار آلمان را (با ۳.۱ درصد بیکاری) پشت سر بگذارد.


در این میان کشورهای اسپانیا (با ۱۳.۸ درصد) و یونان (۱۷ درصد) دارای بیشترین نرخ بیکاری در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده اند.

همچنین در حالی که میزان بیکاری در کشوری کوچک مانند لوکزامبورگ تغییری نکرده، کشورهایی مانند دانمارک (از ۴.۹ درصد به ۵ درصد)، لیتوانی (از ۶.۱ درصد به ۶.۶ درصد) و سوئد (از ۶.۳ درصد به ۷.۱ درصد) افزایش یافته است.

 

به گزارش تارنمای یورواستات، نرخ بیکاری در میان افرادی که خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا متولد شده اند از افرادی که داخل کشورهای عضو اتحادیه متولد شدند، بیشتر است.

 

احتمال بیکاری در میان افراد متولدشده در خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر از افرادی است که درون کشورهای عضو این اتحادیه متولد شده اند.

 

بر اساس این داده ها میزان بیکاری در یونان و در میان متولدشدگان در خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۱۶، ۳۳ درصد بوده است. این در حالی است که این رقم در میان افرادی که در یونان متولد شده اند ۲۴ درصد بوده است.

 

نظر شما