صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 03
کد خبر: ۲۳۸۷۳
اعتراضات عراق

ماجرای تظاهرات نجف عراق امروز چیست؟

تظاهرات نجف عراق امروز و چند شهر دیگر در آستانه مراسم بزرگ اربعین شبهاتی را در خصوص ریشه ها و مدیریت این اعتراضات ایجاد کرده است.

راهبرد معاصر - تظاهرات نجف عراق در ساعات گذشته باعث ایجاد نگرانی هایی درباره برگزاری مراسم اربعین شده است و گمانه زنی های مختلفی درباره ریشه این تظاهرات عراق شکل گرفته است. با تشدید این اعتراضات مقامات عراقی برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی تصمیمی به بسته شدن مرز خسروی گرفتند. در حال حاضر مناطق جنوبی عراق در امنیت کامل به سر می برد و بخش هایی از مناطق شمالی عراق با تظاهرات مواجه شده اند و شهرهایی مانند بغداد و نجف و کاظمین و سامرا کمی نا آرام شدند.

 

 

برخی تظاهرات نجف عراق را ادامه اعتراضات اقشار تحصیل کرده به بیکاری و شرایط اجتماعی دانسته اند که قبلا نیز چند مرتبه اتفاق افتاده بود اما شولهدی وجود دارد که نشان می دهد تظاهرات عراق احتمالا از طرف نیروهای غیر بومی هدایت و مدیریت می شود. نحوه برگزاری اعتراضات عراق و نوع گسترش و زمان آن مقوم دلایل هدایت شدن این اعتراضات هستند. جریاناتی نیز سعی کردند در فضای مجازی و رسانه ها این اعتراضات را تظاهرات مردم عراق علیه قاسم سلیمانی و ایران نشان دهند.

 

برای اطلاع از این شواهد  و جزئیات تظاهرات نجف عراق کلیک کنید.

 

 

بر اساس بیانیه صادر شده توسط شورای امنیت ملی عراق پس از پایان این جلسه اعلام شده که برگزاری تجمعات،تظاهرات و آزادی بیان آزاد است .

در بخش دیگری از این‌بیانیه اقدامات تخریبی در تظاهرات اعتراضی از سوی شورای امنیت ملی عراق محکدم شده است.

شورای امنیت ملی عراق همچنین وعده داده تا تمامی تدابیر لازم برای حمایت و حفاظت از شهروندان و املاک عمومی را انجام خواهد داد.

شورای امنیت ملی عراق در این بیانیه با اشاره به خواست تظاهر کنندگان از رسانه ها خواسته تا در راستای منافع ملی کشور اقدام کنند.

این در حالی است که شبکه سعودی العربیه ادعا کرد به دستور مسئولین امنیتی و نیروهای حشد الشعبی، دوربین و وسایل تصویر برداری این شبکه که سرگرم پوشش تظاهرات در بغداد بود مصادر شده است.

اشاره می شود با وجود سکوت بسیاری از شخصیت های عراقی در عدم حمایت از این تظاهرات ، رسانه های عربستانی و اماراتی یا وابسته به آنها به شکل ویژه ای به پوشش این اغتشاشات می پردازند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: