صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 05
کد خبر: ۲۳۹۷۴

جزییات اعتراضات لردگان + عکس

در پی آشکار شدن ابتلای شمار زیادی از اهالی روستای چنار شهرستان لردگان به ایدز تعدادی از اهالی این روستا در شهر لردگان تجمع کردند و گفته می شود که برخی از این افراد به ساختمان شبکه بهداشت و درمان لردگان حمله کرده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ چند روز قبل خبری مبنی بر انتقال ویروس اچ آی وی از طریق سرنگ های آلوده به مردم روستای چنار محمود شهرستان لردگان منتشر شد که واکنش های زیادی در پی داشت. که در همان زمان یک منبع آگاه در وزارت بهداشت گفت: پرونده برخی افراد آلوده به بیماری ایدز در روستای چنارمحمود شهرستان لردگان به دلیل برخی مسائل؛ قدیمی است و مدت ها است که تحت کنترل و درمان هستند. این منبع آگاه ادامه داد: آلوده شدن تعداد ۳۰۰ نفر قطعا کذب است و بازداشت بهیار با این معنا که در اخبار آمده است هم درست نیست.

 

 

به دنبال آشکار شدن ابتلای شمار زیادی از اهالی روستای چنار به ایدز، صبح امروز 13 مهر 98 تجمع اعتراضی مقابل ساختمان شبکه بهداشت و درمان لردگان انجام شد که معاون سیاسی امنیتی استاندار چهار محال و بختیاری در این خصوص گفت: اوضاع در لردگان تحت کنترل است است.

 

 

بنا به این گزارش، تجمع اعتراضی مقابل ساختمان شبکه بهداشت و درمان لردگان انجام شد و گفته می شود برخی افراد به این ساختمان حمله کرده اند.

 

معترضین خواستار روشن شدن دلیل این ابتلا به این بیماری و شفاف سازی آمار مبتلایان به ایدز هستند.

 


حمله مردم معترض به فرمانداری لردگان

آخرین اخبار از لردگان حاکی است که شماری از مردم معترض امروز با تجمع مقابل فرمانداری لردگان، به ساختمان آن حمله کردند.

 

این افراد به وجود ابهام درباره دلیل ابتلای شمار زیادی از اهالی یک از روستاهای این منطقه (چنار محمود) به ایدز معترض هستند. آنها می خواهند بدانند دلیل اصلی این موضوع چیست.

 

معترضین صبح امروز مقابل ساختمان شبکه بهداشت و درمان لردگان هم تجمع کرده و بخش هایی از ساختمان این اداره را تخریب کرده بودند.

 

چهارشنبه هفته گذشته 10 مهر جمعی از مردم روستای چنار محمود از توابع شهرستان لردگان مقابل فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری تجمع اعتراضی کردند.

 

در پی این اعتراض و انتشار شایعاتی مبنی بر سرایت آلودگی از طریق سرنگ آلوده، وزارت بهداشت اعلام کرد: «موضوع ابتلای کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و بدور از حقیقت است و راه انتقال مبتلایان به اطلاع آنها رسیده است.»

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: