صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 06
کد خبر: ۲۴۰۶۰

حادثه قطار زاهدان تروریستی بود؟

وزیر شهرسازی در گفتگویی پیرامون حادثه قطار زاهدان گفت: موضوع باز شدن پیچ ها یک اتفاق نادر است و مدیریت استان به جد در حال پیگیری موضوع است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی شامل سه سند در حوزه هواشناسی و حمل‌ونقل جاده‌ای به امضا رسید.

 

در حاشیه این مراسم وزیر راه و شهرسازی درباره سانحه ریلی قطار مسافری زاهدان - تهران، اظهار داشت: آن سانحه، سانحه‌ای نبود که سیستم حمل‌ونقل مقصر باشد بلکه اتفاقی افتاده بود که نادر است و کمیته سانحه هم به محل وقوع حادثه اعزام شد.

 

هیچ گونه شواهدی درباره تروریستی بودن حادثه قطار زاهدان وجود ندارد

 

اسلامی ادامه داد: کمیته بررسی سانحه وقتی بر سر صحنه رسید، مشاهده کرد که مسیر ریلی دچار این وضعیت شده و هم مدیریت استان و هم نهادهای امنیتی در حال پیگیری موضوع هستند تا بتوانند گزارش دقیق‌تری را ارائه کنند.

 

وی درباره احتمال دخالت گروه‌های تروریستی در وقوع این سانحه گفت: هیچ شواهد و مستنداتی را ندیدیم که این کار توسط گروه‌های تروریستی انجام شده باشد.

 

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حفاظت از مسیرهای ریلی را تشدید کرده‌ایم و امیدواریم شاهد وقوع این سوانح نباشیم.

 

اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت سفرهای اربعین اظهار داشت: روز گذشته 33 هزار زائر ایرانی عازم شدند و کشور عراق در حال حاضر امن است و مسئولین این کشور در حال کنترل وضعیت هستند.

 

وی با بیان اینکه این سفر یک سفر اعتقادی است، گفت: اخباری که از عراق می‌رسد این است که امنیت در این کشور برقرار شده است.

 

اسلامی تاکید کرد: البته بنده چیزی خارج از بیانیه وزارت خارجه نمی‌گویم و وزارت خارجه هم اعلام نکرده که مردم به عراق نروند بلکه گفته احتیاط کنند.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر ناامنی کشور عراق نداریم.

 

اسلامی با اشاره به آمادگی سیستم حمل و نقل برای جابه‌جایی زائران گفت: 8000 دستگاه اتوبوس برای تردد زائران پیش‌بینی شده است. همچنین روزانه 55 رام قطار در مسیر همدان، کرمانشاه و خرمشهر حرکت می‌کنند و مجوز 600 پرواز صادر شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: