صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۱۷
  • پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 18 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 06
کد خبر: ۲۴۰۹۸

کاهش چشمگیر قیمت گوشت قرمز

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد كشاورزی گفت: در پی كاهش قیمت دام زنده، نرخ گوشت قرمز 10 هزارتومان كاهش یافته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  مرتضی رضایی روز دوشنبه در حاشیه مراسم روز جهانی زنبور عسل كه در سالن خوشه وزارت جهاد كشاورزی برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران در خصوص اینكه با وجود تامین بودن بازار از محصولات پروتئینی، چرا همچنان قیمت ها بالاست گفت: مسئولیت قیمت گذاری محصولات پروتئینی برعهده وزارت جهاد كشاورزی نیست اما به طور قطع بازار این محصولات تامین است و هیچ كمبودی در این زمینه نداریم.

وی اظهارداشت: كمبود زمانی رخ می دهد كه محصولات پروتئینی در فروشگاه ها موجود نباشد، در حالی كه اكنون در برخی محصولات مثل گوشت مرغ و تخم مرغ با مازاد تولید مواجه ایم.

به گفته وی، قیمت مصوب گوشت مرغ 11 هزار و 500 تومان است و اكنون در برخی روزها در میدان بهمن به كمتر از 9 هزارتومان نیز می رسد، بنابراین فاصله قیمت عمده فروشی تا خرده فروشی باعث ضربه زدن به تولید و مصرف كننده می شود.

وی اضافه كرد: در برخی موارد نیز مردم در شرایط هیجانی قرار می گیرند همانند شب عید كه هر چقدر گوشت قرمز و مرغ به بازار تزریق می شد باز هم احساس كمبود وجود داشت در حالی كه این گونه نبود زیرا طبق آمارها میانگین سرانه مصرف در مورد گوشت مرغ حدود 27 كیلوگرم و گوشت قرمز نزدیك 12 كیلوگرم است.

رضایی افزود: با وجود اینكه ما با مازاد تولید گوشت مرغ و تخم مرغ مواجه ایم و در این زمینه كمبودی نداریم باید بازارهای صادراتی برای مازاد تولید فعال شود. در برخی از سالها تخم مرغ در حد 80 هزارتن در سال صادر می شد كه افتخاری برای صنعت طیور و كشور بوده است.

وی گفت: اما برعكس آن در گوشت قرمز با توجه به شرایط تولید داخل سالانه نزدیك به 80 تا 150 هزارتن واردات انجام می دهیم.
وی افزود: بحث عرضه و تقاضا و قیمت سه موضوع متفاوتند كه گاهی هیجانات بازار نیز بر آنها موثر است به طوری كه اكنون در پی كاهش قیمت دام زنده، نرخ گوشت قرمز نسبت به قبل از عید 10 هزارتومان كاهش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: