صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 08
کد خبر: ۲۴۲۵۶

اربیل: پشت عبدالمهدی ایستاده ایم

مقامات اقلیم کردستان با بروز بحران در عراق از حمایت کامل خود از دولت عادل عبدالمهدی خبر داده اند.‎

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سفین دزیی» مسئول اداره روابط خارجی اقلیم کردستان عراق با بیان این مطالب تاکید کرد که نمی توان شخص نخست وزیر را مسئول ۱۵ سال مشکلات در عراق دانست.

 

وی خاطرنشان کرد که خواسته های تظاهرکنندگان قانونی بود اما ما شاهد آن بودیم که اعتراضات به تنش انجامید واز مسیر اصلی خود خارج شد.

 

وی گفت: ما از عادل عبدالمهدی در تلاش برای آرام کردن اوضاع در کشور و همچنین اقدامات وی در عبور از بحران کنونی حمایت می کنیم و امیدوارم دولت خواسته های مشروع تظاهرکنندگان در زمینه تامین خدمات عمومی و بهبود وضعیت معیشتی و ایجاد فرصت های شغلی را تحقق بخشد.

 

برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد از سه‌ شنبه گذشته در اعتراض به فساد، عدم جدیت برای مبارزه با آن و بیکاری شاهد اعتراض هایی بود که در نتیجه آن، بیش از 100 نفر کشته شدند.

 

اوضاع اغلب مناطق عراق از جمله بغداد پایتخت طی دو روز گذشته روند رو به آرامش را تجربه می کند هر چند اعتراضات و درگیری های پراکنده و همچنین کشته شدن مشکوک تظاهرکنندگان کم و بیش در بغداد و برخی دیگر از شهرها ادامه دارد.

 

موضع دولت اقلیم کردستان عراق در حمایت از عادل عبدالمهدی گر چه با چند روز تاخیر بیان می شود اما به نوبه یکی از بی سابقه ترین مواضع درمیان سه گروه اصلی جامعه عراقی، یعنی شیعه، سنی و کردهاست. بویژه آنکه گروه‌های کرد عراقی همواره متهم می شوند که از تنش و اختلاف میان نیروها در بغداد استقبال می کنند و آن را در راستای تقویت مواضع خود و توازن قوای بهتر در دولت فدرال می دانند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: