صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۱۵
  • چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 21 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 11
کد خبر: ۲۴۶۱۵

ترکیه فوراً با دولت مرکزی سوریه وارد ارتباط و همکاری شود

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات چشمه صلح ارتش ترکیه در شمال سوریه عنوان کرد: در روند کنونی ترکیه باید فوراً با دولت مرکزی سوریه وارد ارتباط و همکاری شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛  کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات چشمه صلح ارتش ترکیه در شمال سوریه عنوان کرد: «چیزی که ترکیه باید در این مرحله انجام دهد تلاش فوری برای ایجاد ارتباط با دولت مرکزی سوریه و همکاری با دمشق است. زیرا دولت مرکزی سوریه نیز خواستار پاکسازی و تصفیه سرزمین های خود از ترور است.

 

ترکیه نیز با این عنوان در خاک سوریه حرکت می کند. بنابراین باید با دولت مرکزی سوریه مستقیماً ارتباط برقرار کرده و دست به همکاری زده شود. در این صورت، مشروعیت بین المللی حرکت نظامی ترکیه به هیچ عنوان زیر سوال نخواهد رفت».

 

به نوشته روزنامه دیوار، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه خاطرنشان کرد: «ما می دانیم که بخش قابل توجهی از تروریست های داعش در منطقه از سوی آمریکا کنترل می شود. داعش از نگاه ما نیز یک تهدید تروریستی بسیار جدی است. گروه وحشی تروریستی است که با نام اسلام، انسان ها را به قتل رسانده و سر می برد. در ترکیه شاخه هایی دارد. خانه های سازمانی پنهانی دارد. مبارزه با یک گروه تروریستی که در مرزهای ترکیه حضور ندارد زمانی معنی پیدا خواهد کرد که مبارزه با همکاری دولت مرکزی سوریه باشد.

 

در غیر این صورت مبارزه با یک گروه تروریستی که با به خطر انداختن جان نیروهای امنیتی ترکیه صورت می گیرد بی معنی خواهد بود. ذاتاً آن مناطق را آمریکا کنترل می کند. روبرو کردن نیروهای امنیتی مان با یک گروه تروریستی در 50 – 70 کیلومتر آن سوی مرزهای کشورمان را بی معنی می دانم.».

 

منبع: کردپرس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: