صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 13
کد خبر: ۲۴۷۳۶

جنگ نرم فضای مجازی در انتخابات

رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی ضمن تشریح سیاست های این سازمان در قبال انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، از اهمیت نقش فضای مجازی در انتخابات سخن رانده و آن را به میدان بزرگ جنگ نرم توصیف نموده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ کمتر از پنج ماه تا زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده، فرصت کوتاهی که از سوی نامزدهای بالقوه انتخابات هدر نرفته و از هم اکنون فعالیت های خویش در این باره را آغاز نموده اند.

 

نقش صداوسیما در پروسه انتخابات همواره از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است. با این حال و با گسترش روزافزون فضای مجازی، عملا فضای فوق به رقیبی برای صداوسیما تبدیل شده است.

 

علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما در جمع مدیران این سازمان و در آستانه انتخابات به تشریح سیاست های سازمان تحت امرش پرداخت.

 

عبدالعلی علی‌عسکری در جمع مدیران مراکز استان‌های سازمان ضمن قدردانی از فعالیت‌های گسترده شبکه‌های استانی در پوشش رسانه‌ای ماه محرم و صفر بر ضرورت نقش فعال این مراکز در مناسبت‌های پیش رو از جمله اربعین، 22 بهمن و همچنین انتخابات مجلس یازدهم که اسفند امسال برگزار می‌شود، تاکید کرد و گفت: سازمان مانند همیشه، دقیق، هوشیار و به روز اما با رعایت بی‌طرفی کامل، زمینه را برای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم می‌کند تا ان‌شاءالله مجلسی انقلابی و باکیفیت در راستای اهداف گام دوم انقلاب تشکیل شود.

 

وی به تلاش شبانه‌روزی دشمنان برای تزریق یاس و ناامیدی در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: وظیفه ما به‌عنوان فراگیرترین و مؤثرترین رسانه کشور در میدان جنگ نرم، سنگین است.

 

علی‌عسکری با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در عرصه‌های گوناگون هنری، فرهنگی، اجتماعی و فضای مجازی برای ایجاد فضایی رقابتی، سالم و پرشور در روزهای منتهی به انتخابات مجلس، گفت: مراکز نقش مهمی در ایجاد این فضا دارند و جا دارد هر مرکز بسته به شرایط خاصی که دارد با شناسایی ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از آنها، زمینه حضور حداکثری ساکنان استان خود را فراهم کند.

 

وی به اهمیت فضای مجازی در انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: این فضا، تهدیدات و فرصت‌های فراوانی دارد که ما باید با شناسایی و خنثی‌سازی تهدیداتی که از سوی دشمنان نظام ایجاد می‌شود از فرصت‌های متنوع این فضا نهایت بهره را ببریم. حضور در فضای مجازی، رویکردی دانش پایه است که نیاز به مهارت‌های گوناگون رسانه‌ای دارد و می‌بایست همه همکارانی که در این عرصه فعالند به آن‌ها مسلط باشند.

 

رئیس صداوسیما جایگاه فضای مجازی در انتخابات اخیر را به میدان بزرگ جنگ نرم تشبیه کرد و گفت: باید بدانید دشمن، بدون توجه به اخلاقیات، جوانمردی و اصول مرسوم تلاش می‌کند تا ناکامی‌های خود در سال‌های اخیر به خصوص ناکامی در برپایی اغتشاشات در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی را با ایجاد تشنج در جریان انتخابات 98 جبران کند. می‌توان با بهره گیری از سرعت انتقال پیام در فضای مجازی، ضمن خنثی سازی حرکات رسانه‌ای دشمنان در جهت اقناع عمومی‌ گام برداریم.

 

وی با اشاره به تولیدات مؤثر مراکز استان‌ها از جمله آثار نمایشی تصریح کرد: شبکه‌های استانی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، آداب و رسوم و شخصیت‌های ملی و استانی را در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی از جمله آثار نمایشی به تصویر بکشند. همچنین باید با برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت، در مسیر تولید آثار مشترک مراکز استان‌های مرزی با کشورهای همسایه گام برداریم.

 

علی‌عسکری خبرنگاران مستقر در استان‌ها را چشمان نافذ رسانه ملی معرفی کرد و گفت: گاهی یک گزارش خوب محلی می‌تواند جریان‌سازی کند و باعث توجه بیشتر مسئولان کشوری به رویدادی استانی شود.

 

وی به مدیران کل مراکز استان‌ها تأکید کرد از خبرنگاران در برابر هجمه‌های گوناگون دفاع کنند و همواره حامی تولیدات حوزه خبر بوده و بدون توجه به جناح‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌ها بر ارائه اخبار درست و دقیق و شفاف بکوشند.

 

علی‌عسکری در پایان به حضور میلیونی مشتاقان امام‌حسین(ع) در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: فعالیت مجاهدانه همکاران در بخش‌های مختلف سازمان، به خصوص قرارگاه‌های رسانه‌ای اربعین در استان‌های مرزی نقش مهمی در رونق هرچه بیشتر این مراسم داشته و این حضور، نشانه جایگاه موثر رسانه ملی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: