صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 16
کد خبر: ۲۵۱۵۵

پایتخت خودخوانده داعش به تصرف نیروهای دولتی سوریه درآمد

عصر امروز نیروهای ارتش سوریه جهت حمایت از مواضع کُردها در قبال حملات تهاجمی ترکیه وارد رقه، پایتخت پیشین خلاف خودخوانده ابوبکر البغدادی شدند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ نام رقه همواره یادآور جنایات تروریست های تکفیری داعش در سوریه و عراق است. از بازار برده فروشان تا انواع و اقسام اعدام ها و شکنجه ها توسط تروریست های تکفیری در این شهر رواج داشت. با سقوط داعش، شهر به کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک درآمد.

 

با آغاز حملات سهمگین ارتش ترکیه به مواضع یگان های مدافع خلق کُرد، شبه نظامیان کُرد در اولین گام آمریکا را به خیانت متهم کرده و در ادامه دست دوستی به سوی دمشق و مسکو دراز نمودند. در همین راستا ارتش سوریه در طول روزهای گذشته در شماری از شهرها از قبیل منبج و عین عیسی پرچم های سوریه را برافراشته و شماری دیگر نیز در مناطق مرزی با ترکیه مستقر شده اند.

 

در همین راستا عصر امروز المیادین از استقرار نیروهای دولتی سوریه در شهر رقه خبر داد. المیادین در خبری کوتاه اعلام کرد: یگان‌های پیشروی ارتش سوریه برای اولین بار در طول پنج سال اخیر وارد شهر رقه شدند.

 

این شبکه افزود: نیروهای ارتش سوریه بعد از ورود به شهر اقدام به ایجاد برخی پست‌های ایست و بازرسی کردند.

 

پیش از این یک مسئول حزب بعث سوریه در شهر رقه به روزنامه سوری الوطن گفته بود که نیروهای دولتی آماده ورود به این شهر هستند و این امر ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد.

 

ارتش سوریه در روستاهای جدید در شمال غرب حسکه مستقر شد

سانا گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه دامنه استقرار خود را در روستاهای جدیدی در حومه تل تمر در شمال غرب حسکه افزایش داد.

 

خبرنگار سانا اعلام کرد: ارتش سوریه بر روستاهای الاهراس و المناجیر در شمال غرب تل تمر در شمال غرب حسکه مسلط شده است.

 

درگیری شدید قسد با ارتش ترکیه

خبرنگار المیادین گزارش داد: درگیری های شدیدی میان نیروهای قسد با ارتش ترکیه در طول مرزها در شهرک های سفتک، خوخوری و الشیوخ وجود دارد.

نظر شما