صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 17
کد خبر: ۲۵۲۵۰

برگزیت تایید نشده مورد حمله قرار گرفت

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا و نیکولا استروجن رهبر حزب ملی اسکاتلند، ساعاتی پس از انتشار توافق میان لندن و بروکسل بدان حمله کرده و از مخالفت صریح با توافق یاد شده سخن گفتند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از ماه ها جدال میان جریان های سیاسی حاکم بر بریتانیا در رابطه با نحوه تعامل دولت مرکزی با مسئله برگزیت، بوریس جانسون از توافقی تازه با اروپایی ها در این باره خبر داده است.

 

دو طرف در روزهای اخیر به مذاکرات برای رسیدن به این توافق سرعت بخشیده بودند. توافق جدید نیاز به تائید پارلمان اروپا و بریتانیا دارد.

 

با این حال به نظر می رسد جانسون راه سختی برای جلب نظر مساعد پارلمان پیش روی دارد. شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی گزارش کرد که رهبران احزاب مخالف «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا، اعلام کرده اند که با توافق حاصل‌شده میان این کشور و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت مخالفت می‌کنند.

 

«جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر بریتانیا، در پیامی توئیتری عنوان کرد: «تا جایی که ما خبر داریم، جانسون بر سر توافقی بدتر از توافق ترزا می [نخست‌وزیر پیشین بریتانیا] با اروپا مذاکره کرده است. این توافق حراج‌مانند حقوق ما،‌ امنیت و خدمات بیمه عمومی را به خطر می‌اندازد. این تاوفق ملت را متحد نمی‌کند و باید آن را رد کرد.»

 

«نیکولا استروجن»، رهبر حزب ملی اسکاتلند، نیز در واکنش به این توافق گفت که نمایندگان این حزب از توافق حاصل‌شده حمایت نخواهند کرد.

 

«سیمون کاونی»، معاون نخست‌وزیر ایرلند نیز اعلام کرد که گرچه این تاوفق «قدم بزرگی»‌ است، اما پیش از آن‌که بتوان در زمینه برگزیت به قطعیت رسید، باید اقدام‌های بسیاری انجام شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: