صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۴۳
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 20
کد خبر: ۲۵۴۴۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

نحوه اعتراض به قطع یارانه نقدی

شب گذشته یکصدو چهارمین مرحله یارانه نقدی در حالی واریز شد که یارانه ۴۰۰۰ نفر قطع شد، البته برای تمام خانوارهایی که یارانه آن ها قطع شده است امکانی فراهم شده تا بتوانند نسبت به قطع یارانه خود اعتراض کنند.
به گزارش راهبرد معاصر؛ واریز یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوارها از سال ۱۳۸۹ و با تصویب مجلس شورای اسلامی با نرخ ۴۵۵۰۰ تومان آغاز شد. این یارانه همچنان و بدون تغییر مبلغ به حساب سرپرست خانوار‌های ایرانی پرداخت می‌شود. با این توضیح که دولت یازدهم از همان ابتدای آغاز به کار تلاش کرد تا یارانه افراد غیر نیازمند را قطع کند و  در طول سال‌های گذشته یارانه بعضی از خانوارهای پردرآمد جامعه قطع شد.
 
 

 در لایحه بودجه ۹۷ نیز پرداخت یارانه با مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان به حساب سرپرست خانوار‌های نیازمند مد نظر قرار گرفته است و دولت مسئولیت حذف خانواده‌های مرفه را از این لیست بر عهده استانداری‌ها قرار داده است.

 

طرح قطع یارانه دهک‌های بالای درآمدی با قطع یارانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در مهر ماه ادامه یافت.

 

یکصد و چهارمین مرحله یارانه نقدی بامداد جمعه شب به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و به دنبال آن یارانه ۱۰۰ هزار سرپرست خانوار که تقریبا برابر با ۴۰۰ هزار نفر می‌شوند، قطع شد.

 

ماه گذشته یارانه ۲۰۰ هزار خانوار یعنی ۸۰۰ هزار نفر قطع شد و مسئولان اعلام کردند، کسانی که خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانند، می‌توانند اعتراض خود را ثبت و در صورتی که نیازمند یارانه باشند، پرداخت یارانه به آنها ادامه می‌یابد.

 

به دنبال قطع یارانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در مهر ماه، مجددا سازوکار اعتراض به قطع یارانه اعلام شد.

 

جزئیات چگونگی ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی
برای تمام خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع می‌شود، پیامک «قطع یارانه نقدی» با سرشماره « YARANEH» ارسال می‌شود. در مرحله اول سرپرست خانوار در صورت اعتراض به قطع یارانه باید به همراه یک مدرک شناسایی به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و کد رهگیری دریافت کند.

 

ساعت بعد از دریافت پیامک کد رهگیری فرد باید به سامانه https://yaraneh۱۰.mcls.gov.ir مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری دریافتی از دفتر پیشخوان، تمام اطلاعات و تراکنش‌های بانکی خانوار را مشاهده کنند.

 

چطور به قطع یارانه اعتراض کنیم؟
سرپرست خانوار در این مرحله و پس از مشاهده تراکنش‌های بانکی خود اگر اعتراضی به قطع یارانه خود ندارد، باید گزینه «انصراف از اعتراض و خروج» و در صورت اعتراض نیز باید گزینه «ثبت اعتراض» را انتخاب کند تا پس از آن، اعتراض آنها مورد بررسی قرار گیرد. در صورت پذیرش ثبت اعتراض خانوار، یارانه نقدی آنها در ماهی که قطع شده، همراه با مرحله بعد به صورت یکجا واریز خواهد شد.

 

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
س محمدی
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
سلام من یارانم چندساله قطع شده والان بادوفرزندم ک طلاق هم گرفتم زندگی میکنم توروخدابگیدچیکارکنم
ناشناس
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
با چهار فرزند طلاق بی سرپرست نه معشتی نه یارانه دارم چه کنم لطفاً جواب بدین
مجتبی
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
سلام بخاطر داشتن یه وانت یارانه ام قطع شده احتمالا باید به فکر خرید یه الاغ باشم ک بهم یارانه تعلق بگیره
حاج علی
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
روحانی نامرد است
قنبرشهدادی
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
چرا‌یارانه‌من‌دوسال‌پیش‌قطع‌شده‌‌فقط‌یک‌خانه‌در‌روستا‌‌وام‌مسکن‌گرفتم‌تازه‌قسطش‌تمام‌کردم‌نه‌ماشینی‌دارم‌‌نه‌زمین.ونه‌خانه‌دیگر‌‌در‌این‌کشور‌به‌نام‌من‌ثبت‌نشده‌می‌توانید‌چک‌کنید‌.چون‌یک‌‌نگهبان‌ساده‌در‌کیش‌هستم‌زندگی‌میکنم‌که‌نباید‌یارانه‌ام‌قطع‌شود‌‌‌‌چندین‌‌بار‌اعتراض‌کردم‌سیستم‌می‌گوید‌دو‌ماه‌دیگه‌صبر‌کن‌هر‌وفقط‌که‌اعتراض‌میکنم‌میگه‌دوماه‌دیگه‌من‌مستاجر‌‌هستم‌در‌کیش‌هزینه‌ام‌‌من‌حتی‌دوچرخه‌برای‌بچه‌ام‌نتوانسته‌ام‌بخرم‌‌شما‌را‌به‌‌خدا‌میشپارم.آن‌دنیا‌جواب‌گو‌باشید‌اگه‌من‌حقی‌دارم‌در‌این‌مملکت
نادر
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
سلام
من جوشکار اسکلت ساختمانی هستم متاسفانه یارانه من وخانواده امرو قطع کردن
عدالتی وجود نداره تو رو قرآن به فکر ما بیچاره ها باشین
ناشناس
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
بابا این 45 تومن ک این همه برو بیا نداره اونا ک مردمو بد بخت کردن حالا 45 تومن نباشه چی میشه مگه این پول کجای زخمهای یه کارگر بدبختو میگیره اصلا نباشه بهتریم والا