صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 22
کد خبر: ۲۵۶۳۳

عقب نشینی احتمالی ترامپ در قبال سوریه

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده که احتمالا دونالد ترامپ با حضور صدها نظامی آمریکایی در شرق سوریه موافقت می نماید. رخدادی که در صورت تحقق به منزله ی عقب نشینی مجدد دونالد ترامپ از مواضعش تلقی می شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ از دونالد ترامپ به عنوان خودشیفته ترین و در عین حال بی تدبیرترین رئیس جمهور دهه های اخیر آمریکا نام برده می شود. اتخاذ تصمیمات آنی بدون مشورت با مشاورین و اعلام ناگهانی آن در صفحه توئیتر رئیس جمهور و تمجید بسیار زیاد از تصمیمات اتخاذ شده و سپس عقب نشینی از همان تصمیمات در روزهای بعد به امری بدیهی در کاخ سفید دونالد ترامپ بدل شده است.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا، شب گذشته گفت که ایالات متحده هیچ‌گاه وعده نکرده که «۴۰۰ سال» در سوریه بماند تا از کُردها دفاع کند. ترامپ گفت که همچنان می‌خواهد نیروهایش را از سوریه خارج کند، اما اسرائیل و اردن از او خواسته‌اند که شماری از نظامیان این کشور را در منطقه نگاه دارد.

 

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» فاش کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل دارد گروه کوچکی از نیروهای آمریکایی را در شرق سوریه به منظور مبارزه با داعش، حفظ کند.

 

به نوشته نیویورک‌تایمز، در صورت موفقت ترامپ با ادامه حضور صدها نظامی در شرق سوریه، این دومین بار از آغاز سال جاری میلادی است که رئیس‌جمهوری آمریکا دستور ویژه خود درباره عقب‌نشینی کامل نیروهای آمریکایی از سوریه را عملا لغو می‌کند.

 

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که ایالات متحده در زمینه کردهای سوریه «فعالیت‌هایی خواهد کرد» تا مطمئن شود که منابع نفتی سوریه به دست داعش نیفتد. ترامپ پیشنهاد داد که این کشور شماری از نیروهایش را برای حراست از میدان‌های نفتی سوریه به این منطقه بفرستد.

 

این در حالی است که ترامپ پیشتر وعده داده بود که هزار نیروی آمریکایی را از شمال شرقی سوریه بیرون آورده و به خانه بازگرداند. «مارک اسپر»، رئیس پنتاگون، امروز گفت که این احتمال وجود دارد که شماری از نیروهای آمریکایی در شمال شرقی سوریه برای مبارزه با داعش باقی بمانند.

 

ترامپ همچنین با ادعای اینکه ممکن است روزی حمله به ایران نیز ضرورت داشته باشد، گفت که ایالات متحده برای هر شرایطی آمادگی دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: