صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۰۵
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
کد خبر: ۲۵۸۷۹

شفافیت در معاملات تجاری با سککوک

مدیر عامل بانک ملی با تمجید از راه اندازی سامانه کشوری کسب و کار موسوم به سککوک اظهار داشت: با سککوک محل دقیق هزینه‌کرد اعتبارات مشخص شده و بدین ترتیب می‌توان شاهد شفافیت در معاملات بود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ایجاد شفافیت دربازارهای مالی و تجاری در خلال ماه های اخیر با جدیت بیشتری از سوی بانک مرکزی و سایر بانک های پیگیری شده است. ایجاد سامانه ارز نیمایی از سوی بانک مرکزی را می توان اولین اقدام در این مسیر ارزیابی نمود.

 

در جدیدترین گام صورت پذیرفته دکتر محمدرضا حسین‌ زاده در نشست "کارگاه نیم روزه آموزشی، کارشناسی و همفکری سامانه سککوک" که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و روسای ادارات کل بانک در اداره کل آموزش برگزار شد، با تاکید بر اینکه سککوک یک ابزار اعتباری است، اظهار کرد: با این سامانه محل دقیق هزینه‌کرد اعتبارات مشخص می‌شود و بدین ترتیب می‌توان شاهد شفافیت در معاملات بود.

 

وی با بیان اینکه معرفی سامانه سککوک از سوی بانک ملی ایران می‌تواند فرصتی ویژه در بازار کسب و کار برای فعالیت آن‌ها بدون واسطه و بر اساس مدل تجارت به تجارت B2B باشد، تصریح کرد: هدف بانک ملی ایران از راه‌اندازی سامانه کشوری کسب و کار، ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی است و صاحبان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی می‌توانند با عضویت در این سامانه، کالا، خدمات و محصولات خود را بدون واسطه عرضه کنند.

 

حسین زاده اظهار کرد: با توجه به لزوم ورود بانک ملی ایران به زنجیره‌های اقتصادی جدید و حرکت به سمت هوشمندسازی، سامانه سککوک می‌تواند با متنوع کردن مدل‌های کسب و کار، به عنوان ابزاری کارآمد برای این بخش عمل کند.

 

وی با یادآوری اینکه همه بانک‌ها می‌توانند از این سامانه کشوری استفاده کنند، افزود: سامانه سککوک که هدف آن تامین منابع واحدهای تولیدی و همچنین مصرف‌کننده‌های متعدد است، به نحوی طراحی شده که از منابع نقدی کمتر استفاده شده و بیشتر اعتبار در گردش باشد.

نظر شما