صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۳۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 28
کد خبر: ۲۶۲۵۳

پایبندی انگلیس به اجرای تعهدات در برجام

راب مک‌ایر گفت: حتی زمانی که از اتحادیه اروپا خارج شویم، به اجرای تعهداتمان در برجام پایبندیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «راب مک‌ایر» سفیر بریتانیا در تهران در پیامی ویدئویی، با بیان اینکه در تلاشیم اطمینان حاصل شود برجام پس از خروج آمریکا هنوز هم کار می‌کند، گفت: حتی زمانی که از اتحادیه اروپا خارج شویم، به اجرای تعهداتمان در برجام پایبندیم.

 

مک‌ایر ساعتی پس از انتشار این ویدئو در توئیتر، اقدام به حذف آن کرد.

 

من اخیرا، سعادت این را داشتم که میزبان یک تیم از بلند رده‌ترین متخصصان هسته‌ای بریتانیا باشم. این تیم در راستای مدرن‌سازی راکتور هسته‌ای اراک، پیشرفت واقعا خوبی کسب کرد.

 

این همکاری بی‌نظیر یکی از مهمترین مزایای برجام است

چین و بریتانیا به همراه یکدیگر، برخی از بهترین متخصص‌های هسته‌ای دنیا از جمله پروفسور «رابین گرایمز» و نیز بهترین فناوری این حوزه را گرد هم آورده‌اند.

 

این پروژه نمونه‌ای از کارهایی است که نشان می‌دهد ما چگونه در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل شود که برجام پس از خروج آمریکا، هنوز کار می‌کند.

 

در ابتدا، آمریکا به همراه چین، راهبری این پروژه را در اختیار داشتند، در حال حاضر ما جایگزین آمریکا شدیم تا پروژه ادامه داشته باشد.

 

«مک‌ایر» درباره محتوای گفت‌وگوهای خود با تیم هسته‌ای انگلیس که اخیرا به ایران سفر کرده بودند، نیز گفت: ما درباره این موضوع صحبت کردیم که چگونه می‌توان پروژه بازسازی اراک را هر چه سریع‌تر به اتمام رساند.

 

او درباره تاثیرات احتمالی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر رویکرد لندن در قبال برجام نیز گفت: چالش‌های بسیاری وجود دارند اما ما نسبت به اجرای تعهداتمان در برابر برجام پایبند هستیم، حتی زمانی که از اتحادیه اروپا خارج شویم.

 

پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران، طرف های اروپایی برجام از جمله انگلستان تنها به دادن وعده بسنده کرده و گام موثری در راستای عمل به توافق هسته ای با تهران برنداشتند.

 

این اظهارت سفیر انگلیس در حالی انجام می شود که پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران، طرف های اروپایی برجام از جمله انگلستان تنها به دادن وعده بسنده کرده و گام موثری در راستای عمل به توافق هسته ای با تهران برنداشتند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: