صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 30
کد خبر: ۲۶۴۲۱

احتمال گسترش منطقه حائل در شمال سوریه

در حالی که رسانه های ترکیه از وضع توافق میان روسیه و ترکیه بر سر تحولات حاکم بر شمال سوریه خبر رسانی نموده اند؛ رئیس جمهور ترکیه از احتمال گسترش منطقه حائل در شمال سوریه در صورت ضرورت سخن به میان آورده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ ضرب العجل تعیین شده از سوی اردوغان جهت خروج نظامیان کُرد از شمال شرقی سوریه در حالی به پایان رسیده که شبه نظامیان سوریه دموکراتیک از منطقه سی کیلومتری تعیین شده کاملا عقب نشینی کرده اند.

 

وزیر دفاع ترکیه در این رابطه اظهار داشت که مذاکرات میان این کشور و روسیه بر سر عملیات در شمال شرقی سوریه به پایان رسیده است. خلوصی آکار، امروز -‌چهارشنبه- گفت که مذاکرات میان این کشور و روسیه بر سر عملیات در شمال شرقی سوریه به پایان رسیده است و دو طرف «به‌طور عمده» ‌به توافق رسیده‌اند. این خبر را رسانه‌های ترکیه اعلام کردند.

 

خبرگزاری آناتولی به نقل از آکار گزارش داد: «مذاکرات میان ترکیه و روسیه اندکی پیش به پایان رسید. به‌طور عمده توافق حاصل شده است. تلاش‌های ما برای همکاری به‌شکلی سازنده و با درک متقابل ادامه دارد».

 

روز گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، اعلام کرد که روسیه به این کشور اعلام کرده که یگان‌های مدافع خلق منطقه امن مورد توافق از سوی آنکارا و مسکو را ترک کرده‌اند.

 

رجب طیب اردوغان: در صورت لزوم، منطقه امن را گسترش می‌دهیم

رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز -‌چهارشنبه- گفت که این کشور اگر لازم باشد منطقه امن در شمال سوریه را بسط خواهد داد.

 

وی گفت: «به هر حمله‌ای که بیرون از منطقه امن علیه ما صورت بگیرد، پاسخی دندان‌شکن خواهیم داد و اگر لازم باشد این منطقه را بسط هم خواهیم داد.»

 

اردوغان گفت که از آغاز عملیات موسوم به چشمه صلح نزدیک به ۷۰۰ حمله از سوی تروریست‌ها، به‌ویژه اروپایی‌ها، علیه این کشور صورت گرفته است. وی عنوان کرد که این کشورهای اروپایی یگان‌های مدافع خلق و شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان را به خیابان‌های خود راه می‌دهند تا پرچم‌های این گروه‌ها را به اهتزار دربیاورند.

 

وی افزود «بیشتر این کشورها همکاران ما در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند، بیشتران هم‌پیمانان ما در اتحادیه اروپا هستند که اکنون با آن‌ها در حال مذاکره هستیم».

 

اردوغان در ادامه گفت: «به‌رغم تمامی این‌ها، این حمله‌ها نه‌تنها در این کشورها صورت می‌گیرد بلکه پلیس نیز از آنها حمایت می‌کند».

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: