صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
کد خبر: ۲۶۵۰۳

فلسطینی‌ها در پی قطع کامل روابط با اسرائیل اند

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی با اشاره به فشارهای فزاینده صهیونیست ها بر گذرگاه های کرانه باختری، از مطالعه طرحی برای قطع کامل روابط تجاری با رژیم صهیونیستی در آینده ای نزدیک خبر داده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیش از هفتاد سال از اشغال سرزمین های فلسطینی توسط رژیم غاصب صهیونیستی می گذرد. در خلال دهه های سپری شده، طرح های صلح طرفین نه تنها به سرانجام نرسیده، بلکه به گذرزمان به تثبیت موقعیت صهیونیست ها بیش از گذشته منجر شده است. طرح انتقال پایتخت از تل آویو به بیت المقدس و حمایت دولت آمریکا از این طرح تنها مشتی از خروار تحولات سرزمین های اشغالی است.

 

در همین راستا «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه گفت که دولتش در حال برداشتن گام‌های مهمی برای قطع کامل رابطه تجاری با رژیم صهیونیستی است.

 

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، اشتیه افزود: در سایه بسته بودن چشم انداز سیاسی، دولت مطالعاتی انجام داده و قطع تدریجی رابطه با رژیم اشغالگر را آغاز کرده است.

 

وی گفت: بر اساس این مطالعات، برای قطع کامل رابطه تجاری با اسرائیل باید تولیدات داخلی را تقویت کرد، مستقیم از جهان واردات انجام داد و کالاهای اسرائیلی را تحریم کرد.

 

اشتیه اضافه کرد: رژیم اشغالگر صادرات کالا به کرانه باختری را به خاطر تسلط بر گذرگاه ها تحت کنترل دارد و درآمد حاصل از مالیات بر کالاهای وارداتی را جمع و سپس به تشکیلات فلسطینی پرداخت می کند.

 

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت که دولت در روزهای آینده از طریق مناقصه به پرداخت های الکترونیکی روی خواهد آورد و تمام پرداخت های آینده دولت به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

 

پیش‌تر رژیم صهیونیستی از بازپرداخت ۱۳۸ میلیون دلار مالیات بر درآمد که به نیابت از تشکیلات خودگردان از شهروندان فلسطینی دریافت می‌کند، خودداری کرده بود.

 

سال گذشته نیز پارلمان رژیم صهیونیستی طرح کسر مستمری خانواده‌های اسرا و شهدا از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را تصویب کرده بود.

 

مقام های فلسطینی هشدار داده بودند که در صورت ادامه اقدامات غیر قانونی صهیونیست ها، از بسیاری از پروتکل های امضا شده میان دو طرف خارج خواهند شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: