صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
کد خبر: ۲۶۵۵۱

تصویب طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان/ ترامپ: این بزرگترین ساحره‌گیری در تاریخ آمریکاست

همزمان و با آغاز نشست استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان؛ کاخ سفید و ترامپ واکنش تندی از خود بروز دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ نشست رای گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای رسمیت بخشیدن به روند استیضاح ترامپ بعداز ظهر روز پنج شنبه با سخنرانی "نانسی پلوسی" آغاز به کار کرد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه ‌شب در پیامی توئیتری به تصویب قطعنامه‌ای در مجلس نمایندگان این کشور برای رسمیت بخشیدن به روند تحقیقات استیضاح وی واکنش نشان داد. ترامپ در این پیام نوشت: بزرگترین ساحره‌گیری در تاریخ آمریکا!

 

به گزارش شبکه سی ان ان، در راستای وعده دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای پیگیری روند تحقیقات استیضاح ترامپ، جلسه رای گیری مجلس نمایندگان آغاز به کار کرد.

 

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در آغاز این روند در سخنانی بر اهمیت حقیقت تأکید کرد و افزود: این جلسات علنی، با جستجوی حقیقت و در دسترس قرار دادن آن برای مردم آمریکا تصمیمات بسیار دشواری را که در آینده باید اتخاذ کنیم در مورد استیضاح رئیس جمهور به کنگره اطلاع خواهد داد.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما با حضور در این جلسه آمده ایم تا براساس حقیقت تصمیمی بگیریم. من نمی دانم چرا جمهوریخواهان از حقیقت می ترسند.

 

وی تاکید کرد که هر نماینده باید بعد از شنیدن حقایق از مردم آمریکا حمایت کند.

 

پلوسی پیش از این با انتشار قطعنامه ای اعلام کرد که این قطعنامه جزییات اقدام های آتی مجلس و از جمله جلسات عمومی استماع و دیگر رویه های مرتبط با انتشار مدارک مورد نظر مجلس نمایندگان در این فرآیند را آشکار می سازد.

 

پلوسی هدف از این قطعنامه را برداشتن گام هایی برای زدودن هرگونه تردید نسبت به امکان دولت دونالد ترامپ در عدم انتشار اسناد مورد درخواست مجلس نمایندگان، جلوگیری از شهادت شهود و بی توجهی به احضاریه های این نهاد قانونگذاری عنوان کرد.

 

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز از برنامه دموکرات ها برای تحقیقات علنی از شاهدان خبر داد و گفت قطعنامه منتشر شده برای موثر ساختن این پروتکل است.

 

واکنش کاخ سفید به رسمی شدن تحقیقات استیضاح ترامپ

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای به تصویب قطعنامه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا که تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را رسمی می‌کند واکنش نشان داد.

 

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور هیچ کار اشتباهی انجام نداده و دموکرات‌ها این را می‌دانند. نانسی پلوسی [رئیس مجلس نمایندگان آمریکا] و وسواس بی‌امان دموکرات‌ها برای پیشبرد این تحقیقات غیرقانونی به رئیس‌جمهور ترامپ لطمه نمی‌زند، بلکه به مردم آمریکا لطمه می‌زند.»

 

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای که در آن مراحل بعدی تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مشخص شده به این تحقیقات رسمیت بخشید.

 

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند قانونگذاران آمریکایی با ۲۳۲ رأی موافق در برابر ۱۹۶ رأی مخالف این قطعنامه را به تصویب رساندند. هیچ نماینده جمهوری‌خواه از این قطعنامه حمایت نکرده است. از میان مخالفان، ۱۹۴ نفر جمهوری‌خواه و ۲ نفر دموکرات بوده‌اند.

 

۲۳۱ نماینده دموکرات و یک نماینده مستقل به این قطعنامه رأی موافق داده‌اند. همچنین ۱ نماینده دموکرات و ۳ نماینده جمهوری‌خواه هم رأی ممتنع داده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: