صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 03
کد خبر: ۲۶۷۷۰

سرلشکر موسوی: هدف ارتش تربیت افراد چند مهارته و یگان‌های چند منظوره است

فرمانده کل ارتش در مراسم اختتامیه دوره‌های آموزشی یگان‌های واکنش سریع نزاجا گفت: نفرات را به گونه‌ای تربیت می‌کنیم که در هر شرایط آب و هوایی، در هر محل جغرافیایی و در برابر هر نوع تهدید ویژه‌ای، بتوانند ماموریت خود را به بهترین نحو انجام دهند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز در مراسم اختتامیه دوره‌های آموزشی یگان‌های واکنش سریع و نیرو مخصوص نزاجا شرکت کرده و در جمع خبرنگاران به بیان اظهاراتی اندک بسنده نمود. امیر موسوی گفت: یکی از اهدافی که ما در نیروی زمینی ارتش دنبال می‌کنیم، تربیت افراد چند مهارته و یگان‌های چندمنظوره است. این کار از مدتی پیش شروع شد و امروز در مراسم اختتامیه دوره‌های آموزش نیرو مخصوص‌ و واکنش سریع، بخش‌هایی از این روند رو به جلو را مشاهده کردیم.

 

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در دوره‌های آموزشی یگان‌های نیرو مخصوص و واکنش سریع، نفرات را به گونه‌ای تربیت می‌کنیم که در هر شرایط آب و هوایی، در هر محل جغرافیایی و در برابر هر نوع تهدید ویژه‌ای، بتوانند ماموریت خود را به بهترین نحو انجام دهند، گفت: این ماموریت اعم از شناسایی تهدید، طرح‌ریزی، هدایت عملیات و اجرای عملیات در حوزه‌های مختلف است.

 

امیر موسوی با بیان اینکه یگان‌های نیرو مخصوص‌ و واکنش سریع باید بتوانند با سامانه‌های مختلف به بهترین نحو کار خود را انجام دهند، عنوان کرد: نیروی زمینی که دوران پرافتخاری را در هشت سال دفاع مقدس طی کرده، با تغییراتی که در تهدیدات ایجاد شد باید خودش را تغییر می‌داد و یک تحول در خودش ایجاد می‌کرد.

 

وی ادامه داد: این تحول بسیار بزرگ و انقلابی با مدیریت جهادی فرماندهان عزیز نیروی زمینی به خصوص امیر حیدری، تا امروز با سرعت و دقت و عمق خوبی انجام شده است به شکلی که اگر کسی به دو سال پیش برمی‌گشت اصلا تصور نمی‌کرد این نیروی زمینی، همان نیروی زمینی سه چهار سال پیش است.

 

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ساختارها، سازمان‌ها، مهارت‌ها، آموزش‌ها، تخصص‌ها و نحوه عملکردها در نیروی زمینی ارتش تغییر کرده است و این نیرو خودش را برای تهدیدات پیش رو کاملا آماده کرده است، تصریح کرد: وضعیت بسیار خوبی را از لحاظ آمادگی‌ در نیروی زمینی ارتش شاهد هستیم در عین حال که بخش‌های عمده‌ای از این نیرو در مرزهای شرقی و غربی و جنوب‌غرب کشور در حال پاسداری از حدود و ثغور کشور هستند.

 

امیر موسوی با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا پیرامون نقش‌آفرینی موثر ارتش در دفاع از حرم طی سالیان گذشته، اظهار کرد: نقش‌آفرینی نیروی زمینی ارتش، نیروی هوایی ارتش و سایر نیروها در جبهه مقاومت و دفاع از حرم، به مرور زمان وقتی که از طبقه‌بندی خارج شوند، گفته خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: