صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 07
کد خبر: ۲۷۱۷۰

در مکالمه تلفنی اردوغان با ترامپ چه گذشت؟

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت که اردوغان در رابطه با بازداشت شماری از تروریست های داعش، من جمله خواهر و همسر ابوبکر البغدادی توضیحاتی بدو داده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ روابط آمریکا و ترکیه در خلال ماه های اخیر شکل سینوسی به خود گرفته و دائما در تلاطم نزدیکی و دوری به یکدیگر دچار شده است. حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه را می توان نقطه ی عطفی در شکاف میان طرفین قلمداد نمود.

 

با وجود نرمش شخص ترامپ در برابر حمله یاد شده؛ کنگره آمریکا متشکل از جمهوری خواهان و دموکرات شدیدترین مواضع را علیه ترکیه و شخص اردوغان اتخاذ نمودند.

 

بر اساس اعلام مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ، روسای جمهور ترکیه و آمریکا شب گذشته به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

 

در این تماس تلفنی علاوه بر مسایل دوجانبه تحولات منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

 

روسای جمهور ترکیه و آمریکا همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی مجددا تایید کردند که روز 13 نوامبر در واشنگتن با هم دیدار خواهند کرد.

 

ترامپ: گفت‌وگوی تلفنی بسیار خوب و مثبتی با اردوغان داشتیم

 

دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر درباره تماس تلفنی خود با رئیس جمهور ترکیه نوشت: "گفت‌وگوی تلفنی بسیار خوب و مثبتی با رجب طیب اردوغان رئيس جمهور ترکیه داشتیم".

 

ترامپ همچنین در این پیام گفت: "اردوغان در این تماس تلفنی از دستگیری بسیاری از اعضای داعش از جمله همسر و خواهر ابوبکر البغدادی خبر داد".

 

وی همچنین با بیان اینکه در این تماس تلفنی مسایل مانند مرز سوریه، نابودی تروریسم و ی.پ.گ/ پ.ک.ک را مورد بحث قرار داده‌اند، تصریح کرد: "بی صبرانه مشتاق دیدار با اردوغان در 13 نوامبر هستم".

 

موضوع دیدار رودرروی ترامپ و اردوغان از چندی پیش بخشی از اختلاف های دو کشور بود. برخی سیاستمداران آمریکایی خواستار لغو این دیدار به دلیل اقدام نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه بودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: