صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 07
کد خبر: ۲۷۱۷۱

هما در ایتالیا جانشین ماهان شد

پس از درخواست ایتالیا مبنی بر توقف فعالیت های هواپیمایی ماهان در این کشور، روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: هما از روز دوشنبه ۱۱ آذرماه پروازهای خود به شهر رم ایتالیا را از سر می‌گیرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در دور جدید تحریم های وضع شده بر علیه ایران از سوی ایالات متحده، میزان فشارها بر تحریم شرکت های هوایی ایران و در راس آنها ماهان ایر افزوده شده است.

 

وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۰ مهر با اشاره به فعالیت‌های «ماهان ایر» به نفع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد دولت ایتالیا پرواز هواپیماهای این شرکت هواپیمایی ایرانی را در آسمان این کشور اروپایی ممنوع اعلام کند.

 

فشارهای وارده سرانجام به نتیجه نشست. منابع خبری روز جمعه گذشته گزارش دادند که دولت ایتالیا تسلیم فشارهای آمریکا شده و پروازهای یک شرکت هواپیمایی ایرانی را ممنوع کرده است.

 

پایگاه «نشنال»، شب جمعه گزارش داده دولت ایتالیا با تسلیم در برابر فشارهای دیپلماتیک آمریکا، تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به داخل این کشور را ممنوع کرده است.

 

با این حال و با وجود ممنوعیت پرواز ماهان در ایتالیا؛ مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: "هما" از روز دوشنبه ۱۱ آذرماه پروازهای خود به شهر رم ایتالیا را از سر می‌گیرد.

 

معصومه اصغرزاده روز چهارشنبه گفت: باتوجه به درخواست هموطنان خارج از کشور و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پس از یک دوره توقف، پروازهای "هما" به شهر رم آغاز می شود.

 

وی اضافه کرد: "ایران ایر" از تاریخ ۱۱ آذرماه امسال مصادف با دوم ماه دسامبر میلادی پروازهای خود را به رم برقرار می کند.

 

اصغرزاده گفت: بر این اساس پرواز تهران- رم - تهران، روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه هر هفته انجام می‌شود.

 

هم اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در روزهای سه‌شنبه و جمعه هر هفته به شهر میلان ایتالیا پرواز می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: