صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۲۴
  • سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 26 July 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 09
کد خبر: ۲۷۳۱۳

حمله موشکی به مقر نظامیان آمریکایی در موصل

منابع عراقی از پرتاب دست کم 17 موشک و راکت به نزدیکی محل اقامت نظامیان آمریکایی در حوالی موصل خبر داده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمله به مقرهای نظامی و سیاسی آمریکا در عراق امری تازه نیست، ماه پیش بود که چندین راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در مطقه سبز بغداد برخورد کرد. با این حال و با تشدید روند اعتراضات در این کشور و انگشت اتهام برخی گروه های عراقی به سوی آمریکا مبنی بر دخالت این کشور در امور عراق، حملات تازه گواهی است بر تشدید شکاف در روابط بغداد با واشنگتن.

 

به گزارش سومریه نیوز ارتش عراق از اصابت چندین موشک و راکت به نزدیکی محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در پایگاه القیاره در جنوب موصل خبر داده است.

 

وزارت دفاع عراق با تأیید این خبر، تعداد موشک‌های شلیک شده را ۱۷ موشک اعلام کرد.

 

سرتیپ «نعمان الزوبعی»، فرمانده عملیات استان نینوی (به مرکزیت موصل) در این باره به شبکه سومریه گفت که منشأ این موشک‌ها، «تروریست‌ها» بودند که سه تن از آن کشته شدند. او گفت که چهار موشک از این تعداد داخل پادگان مذکور اصابت کرده ولی تلافی نداشته است.

 

او گفت که به محض اقدام تروریست‌ها در شلیک موشک‌ها، نیروهای عراقی به این حملات واکنش نشان داده‌اند. این مقام عراقی گفت که در این عملیات، یک خودرو منهدم شد و سه موشک قبل از شلیک کشف و ضبط شد و خودرویی حامل چندین موشک و راکت نیز در نزدیکی پادگان قیاره کشف شد.

 

صالح الجبوری، مسئول منطقه قیاره نیز گفت که صدای چندین انفجار را شنیده است، همچنین ساکنین روستاهای اطراف به او گفتند که هواپیماهایی که این حملات را صورت داده اند را در نزدیکی پایگاه مشاهده کرده اند.

 

پایگاه قیاره، در جنوب موصل واقع شده است و از سال 2003 در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: