صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
کد خبر: ۲۷۵۵۰

در دیدار نچیروان بارزانی با بن زاید چه گذشت؟

رئیس اقلیم کردستان عراق که به امارات سفر نموده با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به عنوان حاکم دو فاکتوی امارات متحده عربی نام برده می شود. خلیفه بن زاید برادرش حاکم فعلی امارات متحده عربی است. با این حال بدلیل کسالت مفرط امیر این کشور، این محمد بن زاید است که سکان امور را در حوزه داخل و به ویژه سیاست خارجه در دست گرفته است.

 

از محمد بن زاید به عنوان متحد بالقوه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مناسبات منطقه ای نام برده می شود. سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به ابوظبی و دیدار با بن زاید در وضعیت کنونی عراق از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

عراق هفته هاست که شاهد اعتراض های مردمی می باشد. اعتراض هایی که بعضا رنگ خشونت گرفته و با تحریک رسانه های عربی و شماری از سیستم های امنیتی منطقه همراه بوده است. قیس الخزعلی رهبر عصائب اهل حق عراق همین چندی پیش، امارات متحده عربی را به مداخله در امور عراق و ایجاد ناامنی در این کشور متهم کرد.

 

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی شب گذشته با یکدیگر دیدار کردند.

 

دو طرف در این دیدار درباره تازه ترین تحولات عراق بحث و تبادل نظر و بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه تاکید کردند.

 

رئیس اقلیم کردستان عراق و ولیعهد ابوظبی در این دیدار بر ضرورت تقویت روابط و سرمایه گذاری بخش خصوصی امارات در اقلیم کردستان و کل عراق تاکید کردند.

 

در جریان نشست میان بارزانی و محمد بن زاید همچنین روابط اربیل-بغداد و ضرورت حل آن از طریق گفتگو مورد رایزنی قرار گرفت.

 

همچنین طرفین بر ضرورت تقویت روابط میان اقلیم و امارات و سرمایه گذاری امارات در اقلیم کردستان عراق مورد بررسی قرار گرفت. اوضاع منطقه و خطر بازگشت تروریسم و اهمیت هماهنگی و همکاری منطقه ای و بین المللی برای مقابله با تروریسم و نیز برخی موضوعات مورد اهتمام طرفین از دیگر محورهای دیدار طرفین بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: