صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۱۲
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
کد خبر: ۲۷۶۱۹

افزايش غلظت آلاينده‌ها چه زمانی منجر به تعطیلی مدارس تهران می شود؟

آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیان‌بارش به یکی از ملموس‌ترین معضلات زیست‌محیطی تهران، کلانشهرها تبدیل شده‌است و این معضل در زمستان موجب تعطیلی مدارس می شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آلودگی هوا موضوعی تکراری با شروع فصل سرما در تهران و کلانشهر های کشور است و اين روزها دوباره بحث آلودگي هوا به‌علت افزايش غلظت آلاينده‌ها در صدر خبرها قرار گرفته است.


بر اساس اخبار اگرشاخص آلودگی هوا به بیش از 150 برسد مدارس تعطیل خواهد شد و از آغاز هفته میزان آلاینده‌ها در سطح شهر افزایش یافته است و طبق پیش‌بینی کارشناسان این شرایط تا آخر هفته نیز ادامه خواهد داشت.

 

 

احتمال تعطیلی مدارس با افزایش آلاینده‌ها

محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران؛ از نیم بها شدن بلیت حمل و نقل عمومی طی چند روز آینده خبر داد و افزود: از فردا بلیت وسایل حمل و نقل عمومی (از جمله مترو و اتوبوس) به مدت چند روز نیم بها خواهد شد تا شهروندان تهرانی برای استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب شوند.

 

وی گفت: همچنین در جلسه امروز کارگروه اضطرار آلودگی هوا تصمیم گیری شد، اگر شاخص کیفیت هوای تهران بالای ۱۵۰ برود پیش بینی ما این است که کمیته اضطرار تشکیل و درباره تعطیلی مدارس و مهد کودک‌ها طی سه روز آینده تصمیم گیری شود.

 

 

معاون استانداری استان تهران تصریح کرد: توصیه ما به مدارس این است که از امروز تا پایان هفته از فعالیت‌های بدنی و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

 

سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه مدارس تعطیل است؟

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به تداوم آلودگی هوا در پایتخت اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت مرکز کنترل کیفیت هوا احتمال تعطیلی مدارس تهران برای فردا (سه‌شنبه ۲۱ آبان ) ضعیف است.

 

وی با اشاره به اینکه شاخص کنترل کیفیت هوا هم اکنون ۱۲۷ است، گفت: پیش بینی می‌شود که شاخص کنترل کیفیت هوا فردا بالای ۱۳۰ نرود و بر اساس مصوبه کمیته اضطرار امکان تعطیلی مدارس تهران تنها با شاخص بالای ۱۵۰ امکان پذیر است.


رقمی غیرقابل تصور از خسارت تعطیلی مدارس

حسین شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: ما به عنوان شرکت کنترل کیفیت هوا، هیچ نقشی در کنترل کیفیت هوا نداریم! راهکار می‌دهیم که در اجرای آن، ارگان‌های بسیاری دخیل‌اند.

 

 


چه زمانی مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شود؟

منصور درجاتی با اشاره به وضعیت تعطیلی مدارس بر پایش ۲۴ ساعته شاخص های آلودگی به عنوان مبنای تصمیم گیری تاکید کرد و در پاسخ به انتشار برخی اخبار مبنی بر شاخص آلودگی بالای ۱۵۰ در ورامین و پیشوا و وضعیت تعطیلی مدارس اظهار داشت: طبق تصمیم کارگروه اضطراری آلودگی هوا اگر میانگین شاخص آلودگی هوا به بالای ۱۵۰ برسد مدارس تعطیل می شود.


وی تاکید کرد: مبنای این تصمیم گیری پایش ۲۴ ساعته شاخص آلودگی هوا است و شاخص های لحظه‌ای مبنای تصمیم‌گیری قرار نمی گیرد.

 

 

سرپرست مدیریت بحران استانداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: استاندار تهران به عنوان رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوا و یا معاون عمرانی استاندار مرجع تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس است که با پایش مستمر شاخص‌های آلودگی هوا اقدام به این امر می شود و تاکنون وضعیت پایش شاخص‌ها به این درجه نرسیده است.


احتمال تعطیلی مدارس دیگر شهرستان های استان تهران درپی تداوم آلودگی هوا

امین بابایی از تعطیلی مدارس ابتدایی شهرستان های پیشوا و ورامین در روز سه شنبه خبر داد و افزود: این تعطیلی به دلیل افزایش آلودگی هوا و عبور شاخص آلایندگی هوا از مرز ۱۵۰ انجام شده است.


مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: احتمال تعطیلی مدارس دیگر شهرستان ها نیز وجود دارد و در صورت افزایش آلاینده ها و تعطیلی مدارس این اقدام اطلاع رسانی خواهد شد، اما در حال حاضر تعطیلی تنها مربوط به مقطع ابتدایی و تنها در ۲ شهرستان ورامین و پیشوا است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: