صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۳۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 14
کد خبر: ۲۷۸۸۵

آیت الله نوری همدانی: مسئولین برای دشمنان خوراک خبری درست نکنند

آیت الله نوری همدانی در سخنانی از مسئولین خواست تا دست از حاشیه سازی برداشته و با اتکا با وحدت مانع از خوراک خبری ساختن برای دشمنان شوند. ایشان اظهار داشت: مسئولان باید از درد و رنج مردم کم کنند نه اینکه با حاشیه‌ سازی سبب افزایش غم مردم شوند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جدال سیاسی مسئولین نظام در خلال روزهای اخیر با واکنش تلویحی آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید همراه شده است. حملات تند و تیز روحانی و شماری از احزاب و جریان های اصلاح طلب علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان و مبارزه با فساد دستگاه قضائی با التهاب سیاسی در جامعه همراه بوده و موجبات نگرانی دلسوزان نظام را فراهم آورده است.

 

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در این باره گفت: مسئولان باید باهم وحدت داشته باشند و اختلاف‌ها را به میان مردم و جامعه نکشانند.

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی عصر چهارشنبه دردیدار رؤسای دادسراها و دادگاه‌های نظامی عنوان کرد: مسئولان باید از درد و رنج مردم کم کنند نه اینکه با حاشیه‌سازی سبب افزایش غم مردم شوند.

 

وی ادامه داد: آنان به‌جای حرف‌های اختلافی به مردم برسند و وظیفه خود را انجام داده و وقت خود را صرف مردم کنند، مردم ازنظر معیشت و اقتصاد مشکل‌دارند و جوانان کار و ازدواج می‌خواهند.

 

این مرجع تقلید افزود: از همه مسئولان در دستگاه‌های مختلف که به فکر مردم باشند و برای حل مشکلات حمایت می‌کنیم، در شرایط امروز مسئولان باید وحدت داشته باشند و اختلاف را کنار بگذارند و برای دشمن خوراک درست نکنند، مسئولان تنها باید به فکر خدمت باشند و حول محور رهبری وحدت کلمه داشته باشند.

 

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: برخی از مردم به ما مراجعه کرده و می‌گویند چرا درباره مشکلات حرف نمی‌زنید، مردم بدانند ما از گرانی و تورم و اقتصاد تا دیرکرد بانک‌ها تذکر می‌دهیم اما برخی مسئولان توجه ندارند.

 

وی همچنین با اشاره به این‌که اصل انقلاب و نظام، اسلام و ولایت‌فقیه و مردم هستند، افزود: مردم بدانند روزبه‌روز این انقلاب درحال پیشرفت است و هرکس در هر مقام و موقعیتی بخواهد مردم را با القای مسائلی ناامید کند خیانت کرده‌است.

 

این مرجع تقلید گفت: ایجاد انقلاب اسلامی برای این نبود که عده‌ای بروند و عده دیگر بیایند بلکه هدف تغییر فرهنگ و ایجاد عدالت بود و باید همه برای برقراری این موضوع تلاش کنیم.

 

وی اقدام‌های دستگاه قضا را نیز قابل قدردانی دانست و عنوان کرد: امروز قوه قضائیه به‌شدت درحال مبارزه با فساد است و اقدام‌های دستگاه قضا در مردم امید ایجاد کرده است و رئیس قوه قضاییه هم شبانه‌روزی تلاش می‌کند، ما از قوه قضاییه در مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم و نباید این قوه تحت تأثیر حاشیه‌سازی‌ها قرار گیرد.

 

اتحاد مسلمانان توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر دیروز در دیدار دبیرکل انجمن مسلمانان چین که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه در قم برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع)، گفت: در اسلام مرز جغرافیایی مطرح نیست بلکه مسلمانان و مؤمنان در هر کجای دنیا باشند با یکدیگر برادر هستند.

 

وی افزود: مرزهای جغرافیایی مسلمانان را محدود نمی‌کند و مسلمانان چین هم برادران ما هستند که باید معارف و دستورات ناب اسلامی را برای مردم این کشور تبیین کنند تا برتری‌های این دین مبین مشخص شود.

 

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر تقویت اتحاد امت اسلامی و هوشیاری نسبت به اختلاف افکنی‌های دشمنان اظهار داشت: مسلمانان به صورت متحد می‌توانند توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن را خنثی کنند و اهداف عالی خود را به پیش ببرند.

 

وی ادامه داد: مسلمین جهان باید با یگدیگر ارتباط مستمر داشته باشند تا در سایه این ارتباطات و همگرایی عزت اسلامی را تقویت کنند؛ اسلام دارای اصولی است که همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و باید مبتنی بر همین اصول وحدت بین شیعه و سنی تقویت شود، یکی از توصیه‌های مهم اهل بیت(ع) نیز ارتباط و تعامل با اهل سنت است.

 

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امت اسلام باید بداند که دشمن هیچ‌گاه صلاح مسلمانان را نمی‌خواهد، اظهار داشت: باید به وحدت و اتحاد تکیه کنیم و اجازه ندهیم که دشمن ایجاد اختلاف کنند.

 

وی عنوان کرد: هرچه اتحاد مسلمانان تقویت شود و ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند بهتر می‌توانند اهداف خود را پیش ببرند و موفق‌تر باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: