صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 15
کد خبر: ۲۷۹۹

ترامپ ، غایب بزرگ اجلاس داووس

در پی لغو سفر دونالد ترامپ به مجمع جهانی داووس، قرار است یک هیئت آمریکایی به ریاست استیون منوچین و مایک پمپئو در این اجلاس حضور یابد.

به گزارش راهبرد معاصر ؛  به نقل از رویترز، دو منبع آگاه در دولت آمریکا اعلام کردند «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور قرار است هفته آینده ریاست یک هیئت آمریکایی برای سفر به مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس را بر عهده داشته باشند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در نشست سال گذشته‌ مجمع جهانی اقتصاد شرکت کرده بود، قرار بود در این نشست هم حضور داشته باشد، اما وی هفته گذشته به دلیل بی‌نتیجه ماندن رایزنی‌ها با دموکرات‌ها بر سر تأمین بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، برنامه سفر خود به داووس را لغو کرد.

یک مقام آمریکایی ضمن تأکید بر اهمیت اجلاس داووس، اعلام کرد: باید یادآور شد که کل جهان فقط به دلیل اینکه دموکرات‌ها نمی‌خواهند با ما در بازگشایی دولت همکاری کنند، متوقف نشده است. منوچین و پمپئو به همراه ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، رابرت لایتزر، مذاکره کننده اقتصادی ارشد آمریکا و کریس لیدل، معاون رئیس کارکنان کاخ سفید در امور سیاست در این اجلاس شرکت می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که منوچین، لایتزر و راس از جمله مهره‌های اصلی در سیاست اعمال تعرفه‌های اقتصادی دونالد ترامپ علیه چین محسوب می‌شوند.

استیون منوچین و مایک پمپئو قرار است در مراسم افتتاحیه مجمع جهانی اقتصاد در تاریخ ۲۲ ژانویه به صورت مشترک سخنرانی کنند. پیش از این قرار بود دونالد ترامپ در این مراسم سخنرانی کند. منوچین و پمپئو پس از ایراد سخنرانی خود به پرسش‌های حاضرین پاسخ خواهند داد.

این دو مقام همچنین به صورت مشترک در داووس میزبانی شام وزرای کشور‌های عضو گروه ۷ را بر عهده خواهند داشت تا درباره مسائل امنیت ملی و اقتصادی گفتگو کنند. دونالد ترامپ سال گذشته میلادی میزبانی این مراسم شام را بر عهده داشت.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم پیش از این اعلام کرده است به دلیل مشکلاتی که در فرانسه در پی اعتراض جلیقه زرد‌ها ایجاد شده است، در اجلاس امسال داووس حضور نخواهد یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: