صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۳:۲۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 15
کد خبر: ۲۷۹۹۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
طرح معیشت ملی

میزان یارانه جدید (یارانه بنزین 98) چقدر است؟

با آغاز اجرای طرح معیشت ملی میزان یارانه ها تغییر می کند و میزان یارانه جدید (یارانه بنزین 98) بسته به بعد خانوار متفاوت خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر، بالاخره تغییرات یارانه ها فرا رسید و دولت طرح معیشت ملی و سهمیه بندی بنزین را کلید زد. با اجرای این طرح قیمت بنزین افزایش می یابد و از محل صرفه جویی در تعدیل نرخ بنزین یارانه جدید به عنوان کمک معیشتی دولت به مردم تعلق خواهد گرفت.

 

مبلغ یارانه جدید با یارانه نقدی متفاوت است و این طرح ارتباطی با یارانه 45 هزار تومانی ندارد. به گفته نوبخت و مدیرکل روابط عمومی سازمان مدیریت و بودجه طرح یارانه قبلی فعلا به همان شکل ادامه می یابد و به مرور با شناسایی دهک های بالاتر یارانه 45 هزار تومانی آنها قطع می شود.

 

 

بنا بر بررسی های خبرنگار ما تا کنون افراد زیادی از دهک های بالا شناسایی شده اند که یارانه چند ده هزار نفر از آنها قطع شده و طی روزهای آینده یارانه 45 هزار تومانی چند میلیون نفر که نیازی به کمک های حمایتی ندارند قطع خواهد شد و یارانه جدید جایگزین آن می شود. اما برای دهک های پایین هر دو یارانه واریز خواهد شد یعنی هم یارانه 45 هزار تومانی را دریافت می کنند و هم یارانه جدید را.

 

میزان افزایش یارانه بنزین 98

میزان یارانه جدید بسته به بعد و تعداد خانوار متفاوت است و دولت برای یارانه بنزین 5 نرخ متفاوت را در نظر گرفته است که جزئیات آن در جدول زیر می آید:

بعد خانوار میزان یارانه جدید (بنزین)
تک نفره 55 هزار تومان
دو نفره 103 هزار تومان
سه نفره 138 هزار تومان
چهار نفره 172 هزار تومان
پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان

 

زمان واریز یارانه بنزین

به گفته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه واریز نخست یارانه جدید بنزین طی 10 روز آینده انجام خواهد شد و به گفته منابع این واریز آخر آبان انجام می پذیرد.

 

با این وجود به دلیل عدم دریافت یارانه توسط برخی خانواده ها در دهک های میانی و حتی پایین، در ابتدای اجرای طرح موجی از اعتراضات و درخواست ها درباره ثبت نام جدید یارانه شکل می گیرد که سخنگوی دولت وعده داده بود دولت برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده و سامانه ای برای ثبت نام یارانه معرفی خواهد شد که به اطلاع شما خواهد رسید.

 

 

زمان قطع یارانه 45 هزار تومانی

یارانه 45 هزار تومانی که از سال 89 واریز آن آغاز شد دو سرنوشت پیدا خواهد کرد. برای خانواده های برخوردار و دهک های بالایی جامعه این یارانه حذف خواهد شد و برای سایر گروه ها واریز آن ادامه دارد.

 

برخی منابع در دولت اعلام کرده اند تا کنون یارانه چند میلیون نفر که طبق ارزیابی های دولت جزو این دهک های بالا بوده اند از سیستم پرداخت یارانه 45 هزار تومانی حذف شده و در زمان واریز یارانه 45 هزار تومانی آبان ماه وجهی به حساب آنها نخواهد رفت.

 

همچنین شنیده ها حاکی از آن است این یارانه طی ماه های آینده به کلی حذف می شود و دولت مبلغ 45 هزار تومانی آن را در دهک های میانی و پایین در کارت هایی واریز می کند که تنها امکان خرید کالا با آن مهیا است و نقد نمی شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خدا لعنتت کنه روحانی که به ما یارانه ندادی.
شیماء جادری
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
یک نفر هستم در خواست یارانه بنزین
ناشناس
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
نظرمن دربارافزایش یارانه موافقم. من دارامد ندارم کارگر سادساختمان هستم نیازمندیارانه هستم
اسماعیل بامتی مازندران نکا
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
با شناسایی درست بنظر بنده به عنوان یک شهروند معتقدم که خوبه خسته نباشید