صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۵۲
  • يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 28 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 16
کد خبر: ۲۸۰۹۶

ترامپ دو جنایتکار جنگی را عفو کرد

رئیس جمهور آمریکا دو عضو ارتش این کشور را که به جنایت جنگی متهم شده اند، عفو نمود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سوء استفاده از قدرت در راستای مصالح شخصی و یا کاربرد آن در موارد غیر از جمله خصوصیات بارز سه سال ریاست جمهور دونالد ترامپ محسوب می شده است.

 

در جدیدترین گام سوء استفاده از قدرت، رئیس جمهور آمریکا دو جنایتکار را مورد عفو قرار داده است. به گزارش منابع خبری، ستوان کلینت لورانس نظامی امریکایی متهم است که در سال 2013 به افراد تحت امرش دستور داد که بالای دو مرد موتورسیکلت سوار در ولایت قندهار در جنوب افغانستان تیراندازی کنند که وی در حال سپری کردن حکم حبس 19 ساله خود است.

 

سرگرد متیو گلستین نظامی دیگر امریکا متهم است که یک عضو گروه طالبان را کشته است و قرار بود که وی در سال آینده محاکمه شود.

 

از سوی دیگر، ادوارد گالاکر، عضو یگان ویژه نیروی دریایی امریکا متهم به انجام «جرایم جنگی» در عراق است و دونالد ترامپ درجه نظامی گالاکر را به وی برگرداند. گالاکر به دلیل عکس گرفتن با جسد یک عضو گروه داعش درجه نظامی اش را از دست داده بود.

 

قابل ذکر است که دو هفته پیش، یکی از مجریان شبکه «فاکس اندفرندز» از ترامپ خواسته بود که این نظامیان امریکایی متهم به انجام «جرایم جنگی» را عفو کرد.

 

این اقدام ترامپ با انتقادهایی مواجه شده و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفته است ترامپ با عفو این افراد از اختیارات ریاست‌جمهوری "استفاده بی‌شرمانه" کرده است.

 

منتقدان گفته‌اند این کار ترامپ این پیام را ارسال می‌کند که با چنین جرایمی در محیط‌های جنگی برخوردی نمی‌شود. ترامپ ماه مه امسال از قصد خود برای عفو نظامیان آمریکایی متهم به انجام جرایم جنگی خبر داده بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: