صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۰۲
  • چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 31 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 23
کد خبر: ۲۸۶۲۷

دعوا بر سر عکس ترامپ در سفارت آمریکا

رئیس جمهور آمریکا که زیر فشار روانی ناشی از استیضاح قرار گرفته در اظهار نظری کودکانه خطاب به سفیر پیشین این کشور در اوکراین گفت: او فرشته نیست، او حتی حاضر نشده عکس مرا بر دیوار سفارت نصب نماید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنگ و جدال ترامپ با کنگره بر سر پروسه استیضاح رئیس جمهور هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد. رئیس جمهور آمریکا به دلیل مسئله اوکراین گیت تحت فشار شدید قرار گرفته تلاش نمود تا با متهم کردن سفیر پیشین این کشور در اوکراین (که هم اکنون به عنوان شاهد در جلسات استیضاح حضور می یابد) از میزان فشار رسانه ها بر خود بکاهد.


رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته -‌جمعه- به «ماری یووانوویچ»، سفیر پیشین این کشور در اوکراین، حمله کرد و گفت که او «فرسته نیست». ترامپ همچنین گفت که یووانوویچ به مدت یک سال حاضر نمی‌شد عکس او را در سفارت آمریکا در اوکراین نصب کند.

 

ترامپ در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس گفت: «این سفیر که همه می‌گویند عالی بوده، حتی حاضر نمی‌شده عکس مرا در سفارت آویزان کند. حاضر به این کار نبود!»

 

این در حالی است که یکی از اعضای تیم حقوقی یووانوویچ گفت که اعضای سفارت آمریکا در اوکراین «به محض ورود از واشنگتن به کی‌یف» تصاویر ترامپ و معاونش و همچنین وزیر خارجه را نصب کردند. سفارت آمریکا در کی‌یف هنوز به این اظهارات ترامپ واکنشی نشان نداده است.

 

ترامپ همچنین گفت که «چیزهای بدی» راجع به یووانوویچ شنیده و مدعی شد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز چندان از او خوشش نمی‌آمد.

 

وی گفت: «این زن فرشته نبود، خب؟ خیلی کارها کرده که من خوشم نیامده است!»

 

ترامپ ۲۰ می ۲۰۱۹ (مصادف با ۲۳ اردیبهشت‌ماه) "ماری یووانویچ"، سفیر سابق آمریکا در اوکراین را از این سمت برکنار کرد. در آن زمان گزارش شده بود یووانوویچ منصوب دولت قبلی آمریکا بوده و از دموکرات‌ها حمایت می کرده است.

 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال ماه پیش گزارش داد ترامپ دستور اخراج او را بعد از آن صادر کرد که برخی از متعمدانش از جمله «رودی جولیانی» به او گفته‌اند که یووانوویچ وجهه او را در خارج از کشور تخریب می‌کند و مانع به ثمر رسیدن تلاش‌هایش برای مجاب کردن اوکراین به پیشبرد تحقیقات فساد از جو بایدن است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: