صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 26
کد خبر: ۲۸۹۹۹

تعطیلات ادامه‌دار مدارس اصفهان به دلیل آلودگی هوا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس نواحی 6 گانه کلان‌شهر اصفهان و چند شهرستان اصفهان برای دومین روز پیاپی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ منصور شیشه‌فروش در رابطه با تعطیلی مدارس اصفهان اظهار کرد: با توجه به وضعیت سکون و پایداری نسبی هوا و مهیا شدن شرایط انباشت آلاینده‌های جوی کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا جلسه تشکیل داد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ضمن بررسی نتایج از شبکه پایش کیفی هوا به منظور جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها و عدم مراجعه گروه‌های حساس به آلودگی هوا مقرر شد مهدهای کودک پیش دبستانی‌ها و دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در نواحی 6 گانه شهر اصفهان، مناطق آموزش و پرورش زرین‌شهر، فولادشهر، باغ بهادران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار، مبارکه و شهر سجزی مثل روز گذشته برای فردا چهارشنبه 6 آذر ماه تعطیل باشد.

 

وی در رابطه با اقدامات دیگر در راستای کاهش آلودگی هوا، گفت: محدود شدن فعالیت صنایع آلاینده، کنترل محدوده طرح ترافیک و تشدید برخورد با خودروهای دودزا، عدم انجام فعالیت‌های ورزشی همگانی و عدم انجام فعالیت فیزیکی و پیاده‌روی و ورزش‌های هوازی در اوایل صبح از جمله اقدامات با توجه به وضعیت هوا است.

 

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: قرار بر  این شد واحدهای تولید گچ و خاک و آجر تا آخر هفته کار نکنند و راهنمایی و رانندگی نیز کنترل ترافیک در محدوده‌های طرح ترافیک را انجام دهد، همچنین باید شهروندان رعایت الگوی مصرف سوخت را در منازل انجام دهند و استفاده از وسایل نقلیه شخصی انجام نشود و افراد از وسایل حمل و نقل همگانی از جمله مترو و اتوبوس استفاده کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه عدم تردد خودروها در محدوده‌های ترافیکی از توصیه‌های دیگر این مسأله بود، گفت: آلودگی هوا تا آخر هفته ادامه دارد اما پیش‌بینی شده است که جمعه یک موج هوای ناپایدار بیاید و وضعیت هوا بهتر شود.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: