صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۵۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 27
کد خبر: ۲۹۰۱۹

ظریف با نفر دوم طالبان دیدار کرد

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان از دیگر ملا عبدالغنی برادر با محمد جواد ظریف در تهران خبر داده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پروسه صلح در افغانستان مدت مدیدی است که سرعت گرفته و با وجود تشدید ناامنی در این کشور، طرفین مایل به وضع توافقی جهت اتمام دو دهه جنگ و خونریزی میان دولت مرکزی و شبه نظامیان طالبان هستند.

 

در این میان شبه نظامیان طالبان جهت کسب منافع حداکثری در خلال مذاکرات موسوم به صلح، به رایزنی گسترده با کشورهای ذی نفوذ منطقه پرداخته است. در همین راستا است که شب گذشته ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان با انتشار توئیتی اعلام کرد ساعاتی پیش محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با «ملا عبدالغنی برادر» و سایر اعضای دفتر سیاسی طالبان دیدار کرده است.

 

گفته می‌شود در این دیدار محمدجواد ظریف با تأکید بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، بر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و تشکیل دولت فراگیر و همه‌شمول در افغانستان تأکید کرده است.

 

این دومین سفر اعضای دفتر سیاسی طالبان به تهران پس از توقف مذاکرات صلح میان این گروه و آمریکاست.

 

ملا عبدالغنی برادر متولد 1968 در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان در جنوب افغانستان متولد شد. وی یکی از چهار نفری است که در سال ۱۹۹۴ میلادی گروه طالبان به رهبری ملا عمر را تاسیس کردند. وی که در حال حاضر پنجاه سال دارد به عنوان یکی از مغزهای متفکر شناخته می شود. او به ملا برادر مشهور است و گفته می‌شود که با قبیله پوپلزایی از قبایل کندهار، (جایی که حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان متولد شده ) نسبت دارد. پیشتر گزارش هایی وجود داشت که ملا عبدالغنی برادر با احمدولی کرزی برادر حامد کرزی که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ رییس شورای ولایتی قندهار بود در ارتباط بوده است. برادر در مکاتب دینی پاکستان علوم دینی خوانده ولی هیچگاه دوره تعلیمات دینی را به پایان نرساند و مدتی نیز در گروه طالبان جنگیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: