صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۱۰
  • چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 27 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 27
کد خبر: ۲۹۰۵۲

واکنش مداخله‌جویانه کانادا به اعتراض‌های اخیر در ایران

کانادا در اقدامی مداخله‌جویانه به اعتراض‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد و از ایران خواست که به صورت فوری نسبت به رفع محدودیت‌های اینترنتی اقدام کند.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه کانادا با انتشار بیانیه‌ای به ناآرامی‌ها و اعتراض‌های اخیر در ایران واکنش نشان داد.

 

در این بیانیه آمده است: کانادا به شدت از برخورد نیروهای امنیتی ایران با معترضان که منجر به دستگیری گسترده و کشته شدن ده‌ها نفر شده، نگران است.

 

وزارت خارجه کانادا در ادامه مواضع مداخله‌جویانه خود ادعا کرد: ما تهدید مقام‌های ایرانی علیه مردم معترض و استفاده از مهمات نظامی برای پراکنده‌سازی معترضان را محکوم می‌کنیم و خواهان خویشتن‌داری مقام‌های ایرانی هستیم.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از مقام‌های ایرانی می‌خواهیم که محدودیت‌های موجود در اینترنت خطوط تلفن همراه را فوراً برداشته و در مورد اینکه همه دستگیرشدگان به روند و مراحل قانونی عادلانه دسترسی دارند، اطمینان ایجاد کنند. همچنین ایران باید تضمین ایجاد کند که مردم آن از حقوق و آزادی‌هایی که شایسته آنها هستند برخوردار می‌شوند. کانادا از مردم ایران که خواهان حقوق خود مانند آزادی بیان و اجتماع‌های آزاد هستند، حمایت می‌کند.

منبع: ایلنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: