صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 07
کد خبر: ۲۹۱۸۸
همه چیز درباره فروش سهام عدالت

نحوه فروش سهام عدالت و واریز پول + قیمت روز سهام عدالت

صقر تا صد پرسش های مربوز به فروش سهام عدالت اعم از نحوه فروش سهام عدالت، بهترین روش و سریعترین روش، قیمت سهام عدالت و نحوه واریز پول حاصل از فروش و ... را در این مطلب مطالعه کنید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ فروش سهام عدالت در سال 99 خصوصا برای اقشاری که درآمد کمی دارند و افرادی که به دلیل شرایط کرونایی درآمد خود را از دست داده اند، بسیار اهمیت پیدا کرده است و به دنبال روش فروش سهام عدالت و قیمت آن هستند. از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، به ترتیب فروش سهام عدالت از طریق بانک، فروش سهام عدالت از طریق سایت sahamedalat.ir (سایت فروش سهام عدالت متعلق به شرکت سپرده گذاری مرکزی) و فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری ها در دستور کار دولت قرار گرفت. البته فعلا امکان فروش 30 درصد سهام عدالت به قیمت روز روجود دارد و باقی آن طی ماه های آینده آزادسازی می شود. در ادامه صفر تا صد هر آنچه درباره فروش سهام عدالت به آن نیاز دارید به صورت کامل همراه با آموزش تصویری و ویدئویی آمده است.

 

فهرست مطالب

قیمت فروش سهام عدالت برای فروش

سامانه فروش سهام عدالت

چه کسانی می توانند سهام عدالت را بفروشند؟

راه های مختلف فروش سهام عدالت

بهترین روش فروش سهام عدالت

نحوه واریز پول فروش سهام عدالت

زمان واریز فروش 30 درصد سهام عدالت

 

 


قیمت فروش سهام عدالت برای فروش

قیمت سهام عدالت بر اساس ارزش 49 شرکت سهام عدالت تعیین می شوند و هر میزان ارزش این شرکت ها افزایش یابد ارزش و قیمت سهام عدالت افراد نیز افزایش می یابد و دلیل متغییر بودن ارزش سهام عدالت همین مساله است.

 

 

برای مشاهده قیمت روز سهام عدالت باید از طریق سامانه استعلام و فروش سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir اقدام کنید. نحوه مشاهده قیمت روز سهام عدالت در اینجا

 

در حال حاضر قیمت سهام عدالت برای افراد عادی (برگه سهام 530 هزار تومانی) در حدود 7.5 میلیون تومان است و سهام عدالت بهزیستی و کمیته امداد (برگه سهام یک میلیون تومانی) در حدود 15 میلیون تومان است.

 

 


سامانه فروش سهام عدالت

در حال حاضر سامانه های متعددی برای فروش سهام عدالت در نظر گرفته شده است اما همه آنها بر اساس سایت اصلی استعلام و فروش سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir پایه گذاری شده اند.

 

 

سایت sahamedalat.ir توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی در اردیبهشت 99 راه اندازی شد و هدف آن ایجاد امکان مشاهده قیمت روز سهام عدالت و فروش تکی سهام شرکت ها است.

 

سایت های دیگر فروش سهام عدالت متعلق به کارگزاری ها هستند که به منظور درآمدزایی از طریق خدمات رسانی به مردم برای فروش سهام عدالت ایجاد شده اند.

 

 


چه کسانی می توانند سهام عدالت را بفروشند؟

کسانی می توانند سهام عدالتشان را بفروشند که در فرآیند آزادسازی سهام عدالت به سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir مراجعه کرده باشند و روش مدیریت سهام عدالت مستقیم را انتخاب کرده باشند.

 

 

با ابلاغ فرمان آزادسازی سهام عدالت توسط مقام معظم رهبری، دولت دو روش را برای آزادسازی پیش روی مردم قرار داد: روش آزادسازی مستقیم و روش آزادسازی غیرمستقیم.

 

در روش آزادسازی مستقیم مدیریت سهام عدالت به دست خود افراد می افتد و اما در روش سهام داری غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت را شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی در اختیار می گیرند و سود حاصل از آن را به صورت سالانه به حساب سهام داران می ریزند.

 

 


راه های مختلف فروش سهام عدالت

در مجموع تا کنون چهار روش فروش سهام عدالت معرفی شده است:

  1. فروش سهام عدالت از طریق بانک (ملی، صادرات، ملت، کشاورزی، شهر و...)
  2. فروش سهام عدالت از طریق سایت sahamedalat.ir (شرکت سپرده گذاری مرکزی)
  3. فروش سهام عدالت از طریق سایت های کارگزاری ها
  4. فروش سهام عدالت از طریق بورس

 

 

1- فروش سهام عدالت از طریق بانک

در این روش که اولین روش معرفی شده توسط دولت بود و به درخواست رئیس جمهور راه اندازی شد، افراد به بانک به صورت حضوری مراجعه می کنند و با پر کردن فرم درخواست فروش سهام عدالت، 30 درصد سهام عدالتشان را در فرآیند فروش قرار می دهند و بانک ظرف چند روز کاری سهام را به فروش می رساند و پول حاصر از فروش را به حساب دارنده سهام عدالت واریز می کند. این روش برای مدت 10 روز اجرا شده و روز 13 خرداد متوقف شد و ادامه آن منوط به نظر دولت است.

 

2- فروش سهام عدالت از طریق سایت sahamedalat.ir

سایت sahamedalat.ir توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی راه اندازی شده و افراد با مراجعه به این سایت می توانند ریز سهامشان را ببینید و از قیمت آن مطلع شوند و هر کدام را که مایل باشند بفروشند.

در حال حاضر به دلیل حجم بالای ترافیک ورودی به سامانه فروش سهام عدالت در ساعات بسیاری با اختلال مواجه است و به همین دلیل اجاره راه ندازی سایت فروش سهام عدالت را به کارگزاری های منتخب داده است.

 

3- فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری ها

کارگزاری ها با هماهنگی شرکت سپرده گذاری مرکزی و سازمان بورس سامانه هایی را برای فروش سهام عدالت راه اندازی کرده اند که در سایت آنها معرفی شده اند. لذا افراد امکان فروش سهام عدالت از طریق سایت کارگزاری ها را نیز دارند.

 

4- فروش سهام عدالت از طریق بورس

در نهایت پس از ماه ها سهام عدالت در بورس عرضه خواهد شد و افراد با داشتن کد بورسی و ثبت نام سجام می توانند در بورس مستقیما سهام عدالت هود ا بفروشند. اما در حال حاضر به دلیل حجم بالای سهام عدالت و به هم ریختن بورس به طور مستقیم امکان فروش سهام عدالت ایجاد نشده است. آخرین اخبار فروش مستقیم سهام عدالت در بورس در آینده از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد.

 


بهترین روش فروش سهام عدالت

در نهایت بهترین روش فروش سهام عدالت فروش مستقیم از طریق بورس است اما با توجه به اینکه فعلا امکان آن وجود ندارد، سه روش فروش سهام عدالت از طریق بانک،سایت و کارگزاری ممکن است.

 

 

در بین این سه روش فروش سهام عدالت از طریق سامانه استعلام و فروش به آدرس sahamedalat.ir بهترین و سریعترین روش است و شما در کوتاه ترین زمان می توانید به صورت تکی و تفکیک شده هر کدام از سهامی که مد نظر دارید را بفروشید و هر کدام را که قصد دارید نگه دارید.

 


نحوه واریز پول فروش سهام عدالت

از هر روشی که نسبت به فروش سهام عدالت خود اقدام کنید پول حاصل از فروش سهام عدالت سه روز الی دو هفته بعد به حساب شما منتقل می شود. این زمان نیز برای فروش سهام عدالت و اقدامات بانکی آن در نظر گرفته شده است.

 

 

با فروش سهام عدالت پول حاصل از آن به حسابی منتقل می شود که در سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir دارنده سهام عدالت معرفی کرده اند و شماره شبای خود را وارد کرده اند.

 


زمان واریز فروش 30 درصد سهام عدالت

به گفته مسئولان ستاد فروش سهام عدالت از روزی که شما نسبت به فروش سهام عدالت اقدام می کنید چند روز زمان می برد تا فروش و انتقال پول انجام شود.

 

 

علت اینکه زمان به صورت دقیق مشخص نشده به دلیل شرایط فروش سهم در بازار است و شرکت سپرده گذاری مرکزی و کارگزاری ها با توجه به شرایط بازار نسبت به فروش آن اقدام خواهند کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: