صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 01
کد خبر: ۲۹۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

توضیحات استاندار تهران در مورد وضعیت آلودگی هوا

استاندار تهران با اشاره به وضعیت آلودگی هوای استان بر ضرورت پیگیری اقدام موثر و همکاری همه جانبه دولت، مجلس، شهرداری جهت کاهش آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان تهران در مورد آلودگی هوای استان اظهار داشت: آلودگی هوا امسال مختص تهران نیست و بسیاری از کلانشهر‌های کشور را درگیر کرده است که این معضل در پی سکون هوا شکل گرفته است به طوری که دیروز سرعت باد تنها ۴ متر در ثانیه بود.



وی ادامه داد: علی رغم بارش باران در دو شب گذشته به سبب انباشت ذرات، این باران نتوانست هوا را پاک کند و بلافاصله عصر جمعه پایداری هوا را داشتیم.



استاندار تهران همچنین با اشاره به کاهش آلودگی هوای عصر امروز بیان کرد: امروز وزش باد با سرعت ۲۵ تا ۳۰ متر در ثانیه را شاهد بودیم از سویی حجم تردد نیز به واسطه اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل همچنین به واسطه تعطیلی مدارس کم شد و با محدودیت تردد کامیون ها آلودگی هوا قدری کاهش یافت.



محسنی بندپی با اشاره به اینکه در زمینه کاهش آلودگی هوا ۱۸ دستگاه مسئول هستند گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، معادن تعطیل شدند و با کمک ناجا هم تردد کامیون‌ها در شهر ممنوع شد و وزارت بهداشت هم مستقیما وضعیت سلامت را سنجش می‌کند و اقدامات با همکاری دستگاه های مختلف پیش می رود.



وی عنوان کرد: اقدامات انجام شده تا قبل از رسیدن به بحران در قالب استفاده از سوخت گاز در نیروگاه‌های اطراف تهران و پیگیری جدی معاینه فنی پیگیری شد، البته تردد ۴ میلیون موتورسیکلت و ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو زمینه افزایش آلودگی هوا را فراهم می کند.



استاندار تهران تاکید کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، سرعت بخشیدن به احداث مترو، جدی گرفتن معاینه فنی و استانداردسازی خودروها باید به طور جدی پیگیری شود در همین راستا امسال سازمان برنامه و بودجه اعتبارات خوبی به توسعه مترو اختصاص داده و دولت به تکمیل خطوط مترو در تهران کمک می‌کند به علاوه نوسازی ۳ هزار اتوبوس فرسوده نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد.



محسنی بندپی سپس تصریح کرد: اقدام موثر جهت کاهش آلودگی هوا مستلزم همکاری همه جانبه دولت، مجلس، شهرداری و دستگاه ها است تا با پیگیری اقدامات موثر در سال های آتی شاهد این مشکلات نباشیم.



وی در مورد پیش بینی سریع تر غلظت آلاینده ها و اطلاع رسانی برای تصمیماتی از جمله تعطیلی مدارس گفت: تجربه امروز نشان داد پیش بینی‌های چندان قابل استناد نیست و بهتر است وقتی به اطمینان رسیدیم، تصمیم گیری و اعلام شود.



استاندار تهران در مورد عدم پرداخت بودجه مترو از سوی دولت تاکید کرد: تسهیلات خوبی در مورد مترو در اختیار شهرداری تهران قرار داده گرفته همچنین مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض در اختیار شهرداری قرار گرفته و باید اولویت بندی شود، ضمن اینکه امسال عوارض افزایش یافته و درآمد پایداری برای شهرداری فراهم شده تا برای توسعه خدمات شهری از جمله حمل و نقل هزینه کند.

منبع: استانداری تهران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: منظور فرماندار شهرقدس که گفته هرکس وارد فرمانداری شد بزنید تیر نبوده بلکه چوب بوده.

آقای محسنی،
نیاز به چوب‌زدن هم نبود باید مادرانه نصیحت‌ش می‌کرد زیرا بچه عقب‌مانده‌مان بوده که سینه‌اش را باز کرده و گفته اگه می‌تونی بزن.

سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،