صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 02
کد خبر: ۲۹۵۶۵

ماموریت ویژه نیروهای مسلح جهت مقابله با فتنه های احتمالی

فرمانده کل ارتش از تعیین سازوکار و آموزش لازم برای مقابله با فتنه های احتمالی در کشور از سوی نیروهای مسلح خبر داده و اظهار داشت: در نیروهای مسلح ابعاد فتنه های دشمنان، در اتاق های هم اندیشی مورد بحث و کارشناسی قرار گرفته و شاخه های مختلف آن مشخص شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با وقوع اغتشاشات اخیر، فرماندهی کل قوا در سخنانی خواستار آمادگی کامل بسیج و نیروهای امنیتی برای مقابله با فتنه های امنیتی شده و فرمودند: « در همه‌ی زمینه‌ها -[یعنی] همین زمینه‌هایی که گفتیم؛ زمینه‌ی دفاع در میدان سخت، در میدان نیمه‌سخت، در میدان نرم- آماده‌به‌کار باشید. بسیج در همه‌ی محلّه‌های کشور، راهبرد و تاکتیکِ آماده داشته باشد؛ در مقابل حوادث گوناگون، تاکتیک‌ها و راهبردهای آماده داشته باشید؛ هم در زمینه‌های دفاع سخت و نیمه‌سخت، هم در زمینه‌های گوناگون دیگر. غافلگیر نشوید؛ سعی کنید در هیچ قضیّه‌ای غافلگیر نشوید. تجربه‌ی کمیته‌ها در سال ۶۰ تجربه‌ی خوبی است، از آن تجربه استفاده بشود. کمیته‌های انقلاب اسلامی در سال ۶۰ در محلّات مختلف، در جاهای مختلف، همه ‌جا حضور داشتند؛ همیشه هم حضور داشتند؛ هر حادثه‌ای که در آن منطقه رخ میداد، اوّل چشم انسان می‌افتاد به برادران کمیته.»

 

در همین باره، فرمانده ارتش در گفتگویی که با مهر صورت داده از تعیین آمادگی نیروهای مسلح برای رویارویی با فتنه های پیشرو خبر داده است. سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این گفتگو با اشاره به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص حفظ عوامل پیروزی و تعیین یک ماموریت ویژه برای نیروهای مسلح مبنی بر اینکه نیروهای مسلح باید مراقب فتنه ها باشند و آرایش و آمادگی های لازم را برای مقابله با فتنه داشته باشند گفت: فتنه ها در شاخه ها، ابعاد و اشکال مختلف متوجه ایران اسلامی است و همه ما مسئولان به پشتوانه مردم فهیم و در صحنه باید برای مقابله با این فتنه ها و به شکست کشیدن آنها و البته ناامید کردن دشمنان قسم خورده ایران اسلامی آماده و گوش به فرمان ولایت باشیم.

 

فرمانده کل ارتش با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با انواع فتنه ها و تهدیدات دشمن اظهار داشت: در نیروهای مسلح ابعاد فتنه های دشمنان، در اتاق های هم اندیشی مورد بحث و کارشناسی قرار گرفته و شاخه های مختلف آن مشخص شده است. اقداماتی که باید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابل فتنه های دشمنان و برای شکست این فتنه ها انجام دهند نیز به خوبی مشخص شده است.

 

سرلشکر موسوی ادامه داد: در نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات و فتنه های بدخواهان نظام ساختار تعیین شده و آموزش های لازم نیز در این راستا به نیروها داده شده و البته آمادگی های لازم نیز کسب شده است تا هر کدام از این شاخه های مختلف مورد هدف دشمنان قرار گرفت، نیروهای مسلح بتوانند متناسب با آن واکنش داشته و به بهترین شکل وظایف خود را عمل کنند.

 

فرمانده کل ارتش با اشاره به توطئه اخیر دشمنان که پس از اصلاح قیمت بنزین در شهرهای مختلف شکل گرفت، گفت: ماجرای اخیری که در کشور ما رخ داد تفاوت بسیاری با مسائل پیش از آن داشت. انگیزه شروع این حوادث نیز بسیار متفاوت با حوادث گذشته بود که البته با درایت، تیزهوشی، آینده نگری و تدبیر مقام معظم رهبری و با حد نهایت ایثار ایشان نقشه دشمنان به شکست انجامید. رهبر معظم انقلاب اسلامی با ایثار برای حفظ انسجام و امنیت کشور خودشان را سپر بلای مشکلات کردند تا امنیت ایران اسلامی برپا بماند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: