صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۲۴
  • دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 19 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 02
کد خبر: ۲۹۵۸۳

سردار شریف: سواد رسانه‌ای مهمترین راهبرد مقابله با توطئه‌های دشمنان است

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سواد رسانه‌ای مهمترین راهبرد مقابله با توطئه‌های دشمنان است که باید از سوی دستگاه‌های فرهنگی در لایه‌های مختلف جامعه آموزش داده شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار«رمضان شریف» روز دوشنبه در همایش رسانه انقلابی در محل کانون بسیج اراک افزود: سواد رسانه‌ای در بخش‌های مختلف جامعه حتی در بین نخبگان و اصحاب رسانه مورد بی‌مهری واقع شده که دشمنان نظام اسلامی از این مهم در راستای اجرای توطئه‌های مختلف در جامعه ایران اسلامی استفاده کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی با استفاده از ظرفیت رسانه، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مشکلات و مسائل داخلی کشورمان را بزرگ‌نمایی کرده و اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان را به اعتراض تشویق می‌کنند و از آنجایی که سواد رسانه آنچنان که باید در جامعه ما آموزش داده نشده، عده‌ای به کف خیابان‌ها آمده و مشکلاتی برای امنیت جامعه ایجاد می‌شود.

 

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: توجه ویژه به سواد رسانه‌ای و آموزش راهبردهای این مهم باعث می‌شود، مردم پیام و اهداف دشمنان را به خوبی تشخیص داده و نه‌تنها در امتداد خواسته‌های آنها حرکت نکنند، بلکه با تمام قوا از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی و ولایت فقیه پشتیبانی کنند.

 

سردار شریف اظهار داشت: اگر چه پخش فرآیند رسیدگی به پرونده‌های مفسدان اقتصادی از رسانه ملی می تواند گامی در راستای انعکاس عدالت اجتماعی در جامعه باشد اما این مهم باید با سازوکاری علمی و منطقی در جامعه منعکس شود، در غیر این‌صورت ناامیدی را در جامعه باعث می‌شود.

 

وی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۲ گفتمان غالب به رهبری اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا در جهان وجود داشت و هیچ کشوری حق نداشت خود را از این ۲ گفتمان کلی خارج کند اما پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان معرفی کرد که لرزه بر اندام ۲ گفتمان غالب شرق و غرب انداخت.

 

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز گفتمان امام راحل تحت عنوان محور مقاومت در منطقه و جهان پذیرفته شده و رسانه‌ها وظیفه دارند نسبت به تبیین این مهم گام‌های اساسی بردارند چرا که دشمن با تمام قوا بر علیه این گفتمان مقدس وارد عرصه شده است.

 

سردار شریف اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اداره تمامی امور کشور به دست آمریکایی‌ها بود و بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ مستشار این کشور در ایران فعالیت‌ می‌کردند اما پیروزی انقلاب اسلامی بساط استکبار را از ایران اسلامی برچید و به همین دلیل دشمنی آمریکا بر علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، چهره واقعی سیاست این کشور را به ملت ایران نشان داد، بیان کرد: ترامپ دست‌یابی به نفت را تنها هدف آمریکا از وراد شدن به منطقه خاورمیانه عنوان کرد و آحاد جامعه باید ماهیت شیطانی آمریکا را به خوبی درک کنند.

 

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران بیان کرد: ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی، بحرانی نشان دادن شرایط کشور و گشترش یاس و ناامیدی از آینده انقلاب اسلامی سه راهبرد دشمن در تضعیف نظام است که رسانه‌ها باید به خوبی این مهم را در جامعه تشریح و تبیین کنند.

 

سردار شریف افزود: امروز دلسوزتر از مقام معظم رهبری برای مردم و سربلندی این کشور کسی وجود ندارد و تاسف بار است برخی اوقات برخی افرادی دم از حقوق ملت می‌زنند که بزرگترین آسیب‌ها را به کشور و ملت ایران وارد کرده‌اند.

 

وی توطئه‌های دشمن در جریان سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین را برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده عنوان کرد و گفت: تخریب بانک‌ها و فروشگاه‌های مجهز نمی‌تواند به طور آنی انجام شود که این مهم نشان از توطئه از پیش تعیین شده دشمن است.

منبع: ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: