صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۳۷
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
کد خبر: ۲۹۶۴۲

هیات اسرائیلی در واشنگتن در جستجوی چیست؟

منابع اسرائیلی از هدف بلندپروازانه هیات صهیونیستی عازم شده به واشنگتن پرده برداری نمودند. به گفته ی آنان، صهیونیست ها در پی فشار بر آمریکا جهت میانجیگری برای وضع پیمان عدم تجاوز میان آنان و دولت های عربی هستند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ روی کارآمدن دونالد ترامپ در آمریکا و ضعف مفرط دولت های عربی موجب شده تا صهیونیست ها با بهره گیری از قدرت بلامنازع آمریکا در تعیین مناسبات سیاسی میان دولت های عربی، سیاست تامین مطلق مصالح خویش بدون اعطای کمترین امتیازی به طرف فلسطینی را در پیش گیرند. پروژه انتقال پایتخت از تل آویو به بیت المقدس و دفاع واشنگتن از شهرک سازی صهیونیست ها و پذیرش جولان به عنوان بخشی از خاک رژیم صهیونیستی از جمله بهره برداری های سیاسی صهیونیست ها از حضور ترامپ در کاخ سفید بود.

 

در همین راستا هیاتی روز گذشته از سرزمین های اشغالی عازم واشنگتن شده تا میخ آخر را بر تابوت عزت دولت های عربی وارد نماید. یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گفت که هیأتی از این رژیم برای بررسی انعقاد پیمان عدم تجاوز با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به واشنگتن سفر کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کاتس اظهار کرد: واشنگتن برای حصول این توافق تلاش می‌ کند. به گفته وی، نمایندگانی از وزارت خارجه، دادگستری و شورای امنیت ملی و ارتش رژیم صهیونیستی در این هیأت حضور دارند.

 

آناتولی نوشت: کاتس به این نکته اشاره نکرد که آیا گفت‌ وگوها با طرف آمریکایی خواهد بود یا مقام‌هایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در گفت‌ وگوها شرکت دارند.

 

پیش از این و حدود یک ماه پیش، یسرائیل کاتس، با انتشار پیامی در حساب توییتر خود اعلام کرده بود که اخیراً با حمایت ایالات‌متحده آمریکا ابتکاری سیاسی برای امضای معاهده عدم تجاوز با کشورهای عربی خلیج‌فارس را در پیش‌گرفته‌ام و این گامی تاریخی خواهد بود که به درگیری‌ها پایان و همکاری غیرنظامی را توسعه خواهد داد تا اینکه توافقنامه‌های صلح منعقد شود.

 

همچنین پیشتر شبکه تلویزیونی آروتس ۱۲ اعلام کرده بود که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر خود به نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ارتباط با عادی سازی روابط با مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس دیدار و گفتگو کرده است.وی همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سال آینده در نمایشگاه اکسپو در دوبی امارات متحده عربی شرکت می‌کند. کاتس پیش‌تر تأکید کرده بود که رژیم صهیونیستی خواستار عادی‌ سازی روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

 

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ۱۰ تیرماه ۹۸ برای نخستین بار به امارات متحده عربی سفر کرد.

 

از سوی دیگر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز ۲۵ اکتبر ۲۰۱۸ (سوم آبان ۹۷) و در سفری غیرمنتظره به سلطان‌ نشین عمان رفت و با «سلطان قابوس بن سعید» پادشاه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: