صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 05
کد خبر: ۲۹۸۸۰

اینترنت سیستان و بلوچستان وصل شد

با وصل شدن اینترنت تلفن های همراه در استان سیستان و بلوچستان، اینترنت بین الملل در سراسر کشور برقرار شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ افزایش قیمت بنزین و ایجاد بلوا از سوی شماری از اغتشاشگران موجب شد تا شورای امنیت کشور در اقدامی آنی و جهت ممانعت از دخالت بیگانگان در امور کشور، اینترنت بین الملل را موقتا مسدود نماید.

 

اکنون و پس از فروکش کردن اغتشاشات در سراسر کشور و وصل شدن اینترنت خانگی، اینترنت تلفن همراه در استان سیستان و بلوچستان نیز وصل شد تا شبکه اینترنت موبایل در سراسر کشور برقرار شود. پیشتر رئیس دفتر رئیس جمهور دلیل عدم وصل اینترنت تلفن همراه در این استان را مشکلات امنیتی عنوان نموده بود.

 

منابع اگاه شب گذشته از برقراری مجدد اینترنت تلفن‌های همراه در اکثر نقاط استان سیستان و بلوچستان پس از ۱۷ روز قطعی است خبر دادند.

 

طبق گفته منابع آگاه اینترنت همراه سه شهر نیکشهر، سرباز و سراوان نیز امروز متصل خواهد شد.

 

هموطنان عزیز سیستان و بلوچستانی توجه داشته باشند که اتصال اینترنت کمی زمان‌بر است و به مرور انجام خواهد شد.

 

اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت از شنبه شب (۲۵ آبان) به مدت پنج روز کاملا قطع بود؛ تا جایی که از روز پنج‌شنبه (۳۰ آبان) اتصال اینترنت در بخش ثابت و خانگی، دانشگاه‌های بزرگ کشور و برخی شرکت‌های فعال و نیازمند به ارتباطات اینترنتی آغاز شد و پس از اتصال اینترنت ثابت به‌صورت تدریجی در بیشتر استان‌ها، افراد در انتظار اتصال مجدد اینترنت همراه بودند.

 

اینترنت همراه نیز از روز یکشنبه (۳ آذر) با اتصال تدریجی در برخی استان‌ها برقرار شد تا روز شنبه ۹ آذر که با اتصال خوزستان به شبکه جهانی، تمامی استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل شدند.

 

در نهایت در حالی که نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی از اتصال اینترنت موبایل در استان سیستان و بلوچستان تا پایان هفته خبر داد، طبق پیگیری‌های ایسنا، اینترنت موبایل در شهرستان‌های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر و چابهار استان سیستان و بلوچستان وصل شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: