صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 05
کد خبر: ۲۹۸۹۰

جدیت دموکرات ها برای عزل ترامپ

نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در دیدار با نانسی پلوسی، از آمادگی کامل خود برای تداوم پروسه استیضاح ترامپ خبر داده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور آمریکا یک گام به استیضاح نهایی از سوی کنگره این کشور نزدیکتر شد. رسوایی اوکراین گیت می رود که دامان ترامپ را گرفته و زمینه سقوط وی از کاخ سفید را فراهم آورد.

 

مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه گزارش تحقیقات استیضاح رئیس جمهور آمریکا را منتشر کرد و در این گزارش ترامپ به 'ارعاب شهود'، 'مانع‌تراشی در مسیر استیضاح'، 'سوء استفاده از روابط خارجی آمریکا برای نفع شخصی' متهم گردیده است.

 

به گزارش رویترز، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در گزارش استیضاح خود آورده است که ترامپ از یک دولت خارجی، اوکراین، درخواست کرده تا در راستای انتخاب مجدد خود، مداخله کند.

 

ترامپ همچنین متهم شده که در تلاش‌های گسترده برای کارشکنی در روند تحقیقاتی استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا و جلوگیری از دسترسی این مجلس به شاهدان و اسناد کلیدی مشارکت داشته است.

 

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته و در نشستی خصوصی به قانون‌گذاران دموکرات گفت که آیا برای اقدام در زمینه استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور، آماده‌اند.

 

وی که چهارشنبه شب در نشستی خصوصی در کپیتول هیل خطاب به دموکرات‌ها گفت: «آیا آماده‌اید؟» در این نشست هیچ یک از اعضا حق نداشتند تلفن همراه با خود داشته باشند.

 

حاضران در این جلسه از اظهارات پلوسی به‌شدت استقبال کردند.

 

این در حالی است «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفته است که گزارش مجلس نمایندگان این کشور درباره تحقیقات استیضاحش «شوخی» بوده و هیچ ارزشی ندارد. وی همچنین از این‌که دموکرات‌های مجلس هنگامی که او خارج از کشور است انتقاد کرده است.

 

در خبری دیگر در این باره جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قسم خورد، اگر جرایم مربوط به استیضاح دونالد ترامپ واقعی باشد، «به سرعت» اتهاماتی علیه او مطرح خواهد کرد.

 

نظرسنجی ها نشان می دهد که تقریبا ۸۰ درصد دموکرات ها، بیش از ۴۸ درصد از مستقلین و کمتر از ۱۰ درصد از جمهوریخواهان از طرح استیضاح حمایت کرده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: