صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 20
کد خبر: ۳۰۰۸

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط

پرفسور کوبی بنی موریس با پیش‌بینی اینکه رژیم صهیونیستی در بازه زمانی 30 تا 50 ساله از بین خواهد رفت به صهیونیست‌های ساکن فلسطین اشغالی توصیه کرد فرار را بر قرار ترجیح دهند و به آمریکا فرار کنند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پرفسور کوبی بنی موریس از مورخان برجسته رژیم اشغالگر تا چندی پیش از «مورخان نئو صهیونیست» بود که در انتشار حقایق مربوط به بدبختی ملت فلسطین تردید نمی کرد و بر اساس تحقیقات مبتنی بر اسناد ارتش اشغالگر، قاطعانه اعلام می کرد اسرائیلِ نوپا برای کوچ اجباری فلسطینیان به اقدامات وحشیانه ای علیه آنها همچون قتل عامهای گروهی، تجاوز به زنان و آواره سازی دست می زد. اما او امروز جزء حامیان سرسخت راستگرایان افراطی اسرائیلی شده و ادعا کرده است فلسطینیان حتی یک لحظه هم از رؤیای خود برای نابودی اسرائیل کوتاه نیامده اند.

 

روزنامه عبری هاآرتص مصاحبه‌ای طولانی به مناسبت هفتاد سالگی اش منتشر کرد. پرفسور موریس در این مصاحبه تأکید کرد اگر جنگ در سال 1948 به بیرون راندن همه فلسطینی ها از اسرائیل به اردن منتهی می شد، منطقه خاورمیانه کمتر متشنج می شد و عذاب دو ملت فلسطینی و اسرائیلی بسیار کمتر از عذابی می بود که امروز متحمل می شوند؛ زیرا فلسطینی ها به به یک کشور دست می یافتند حتی اگر در حد خواسته آنان نبود و ما نیز بر همه سرزمین مابین مدیترانه و رود اردن تسلط می یافتیم.

 

این مورخ راستگرای نژاد پرست همچنین پیش بینی کرد یهودیان اسرائیل عاقبت بسیار بدی خواهند داشت. وی گفت فلسطینی ها از یک ذره از خواسته هایشان چشم پوشی نخواهند کرد؛ زیرا معتقدند یهودیان در اسرائیل که تعدادشان شش تا هفت میلیون نفر است با صدها میلیون عرب احاطه شده اند و به اعتقاد من آنها طی 30 سال تا حداکثر 50 سال دیگر به شکلی بر ما غلبه خواهند کرد.

 

موریس در عین حال تأکید کرد دیر یا زود اسرائیل افول خواهد کرد و یهودیان به یک اقلیت ستمدیده تبدیل خواهند شد و هر کس می تواند، باید به آمریکا فرار کند.

 

موریس سال گذشته با رونمایی از کتاب خود با عنوان «از دیریاسین تا کمپ دیوید» از افکار مجرمانه و تندروانه خود پرده برداشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: