صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 12
کد خبر: ۳۰۵۸۹

الویری برای سومین بار پیاپی رئیس شورای عالی استان‌ها شد

در پی برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان ها، مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران برای سومین بار پیاپی به عنوان رئیس شورای عالی استانها تعیین شد.‎

به گزارش راهبرد معاصر؛ در جریان برگزاری بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که هم‌اکنون در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است؛ انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در دستور کار اعضا قرار گرفت و الویری و احمدی دو نماینده از تهران و قم برای تصاحب ریاست عالی استان‌ها با یکدیگر رقابت کردند.

 

در دور اول رأی گیری در انتخابات 71 نفر از ۷۵ نماینده حضور داشتند که مرتضی الویری توانست 35 رأی را اخذ کرده و احمدی تنها 34 رأی آورد و دو نماینده هم رآی سفید به صندوق انداخته بودند.

 

از آنجا که الویری و احمدی هیچ کدام نتوانسته بودند نصف بعلاوه یک رأی کسب کنند رأی گیری مجدد تکرار شد.

 

پس از رای‌گیری مجدد مرتضی الویری با کسب 40 رای از 71 رای ماخوذه به عنوان رئیس شورای عالی استان‌ها ابقا شد و علیرضا احمدی در این رقابت 28 کسب کرد و دو رأی هم به صورت سفید در گلدان ریخته شد.

 

در ادامه این جلسه کیومرث خزلی نماینده مردم استان کرمانشاه و سید عبدالرزاق موسوی نماینده مردم استان فارس به عنوان نامزدهای نایب رئیسی شورای عالی استان ها مطرح شدند که در نهایت موسوی با ۴۱ رأی انتخاب شد و خزلی هم ۲۸ رای کسب کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: