صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 15
کد خبر: ۳۰۹۲۳

بافت های فرسوده بسترساز آسیب های اجتماعی هستند

معاون عمرانی استاندار تهران با تاکید بر بازآفرینی شهری گفت: عمده ساکنین بافت های فرسوده از طبقه اجتماعی رو به پایین جامعه هستند و این بافت ها می تواند بسترساز آسیب های اجتماعی باشد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد تقی زاده در مراسم راه اندازی دفاتر تسهیل گری در شهرهای استان تهران گفت: باز آفرینی شهری یکی از مباحث اصلی و کلیدی سومین نشست فصلی شهرداران استان بود.

 

وی ادامه داد: در 16 شهرستان استان تهران جلسات ستاد بازآفرینی برگزار کردیم و آنچه برای ما مهم است اجرای همه جانبه طرح است،موضوع باز آفرینی اساسا امری کالبدی نیست و بلکه به دنبال ارتقا سطح کیفیت زیست در محدوده شهرها است.

 

تقی زاده با بیان اینکه آنچه که اجرای این طرح را با مشکل مواجه می کند عدم هماهنگی بین بخشی بین دستگاه ها است گفت: اگر شهرداری ها بسته تشویقی به مالکین بافت های فرسوده ارائه دهند و سایر دستگاه ها هماهنگی نکنند عملا اجرای این طرح را با مشکل مواجه می کند.

 

معاون عمرانی استاندار تهران بیان داشت: همه دستگاه ها در اجرای این طرح وظیفه مند هستند و اگر نتوانیم همزمان مباحث اجتماعی را در کنار احیای بافت  فرسوده عملیاتی کنیم طرح ابتر می ماند.

 

وی بیان داشت: عمده ساکنین بافت های فرسوده از طبقه اجتماعی رو به پایین جامعه هستند و این بافت ها می تواند بسترساز آسیب های اجتماعی باشد.

 

تقی زاده با اشاره به اینکه شهرداری ها پیشگام این طرح بودند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم گفت:رضایتمندی شهروندان در اجرای طرح های عمرانی یکی از اصول بنیادین و راهبردی استانداری تهران است.

 

وی افزود: در آستانه انتخابات که 90 درصد جمعیت استان شهرنشین هستند شهرداران را مکلف کردیم تا طرح های عمرانی را عملیاتی کردیم، همه شهرداری های استان در حوزه باز آفرینی شهری طرح های خود را ارائه داده اند و پیگیری می کنیم تا اعتبارات ملی جذب شوند.

 

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: راه اندازی دفاتر تسهیل گری در محلات شهرهای استان راهبرد ماست که مشارکت شهروندان را به دنبال دارد،یکی از موانع اجرایی شدن طرح های عمرانی عدم مشارکت شهروندان است و به دنبال تقویت این جایگاه هستیم.

 

وی گفت: این دفاتر عمدتا در محدوده بافت های فرسوده راه اندازی خواهند شد و شرکت توزیع برق منطقه ای و آبفا شهری دو دستگاه پیشرو در اجرای این طرح هستند.

 

منبع:فارس

نظر شما