صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 17
کد خبر: ۳۱۰۵۷

جانشین احتمالی پمپئو کیست؟

برآورد اخبار منتشر شده از سوی رسانه های آمریکایی؛ ازبرکناری مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و نامزد شدن او برای حضور سنای این کشور حکایت دارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اخبار پیرامون برکناری پمپئو از سمتِ وزارت امورخارجه آمریکا هر روز با قوت بیشتری ادامه می یابد. وزیر خارجه آمریکا دو روز پیش حساب کاربری شخصی را در شبکه اجتماعی توئیتر باز کرد. این اقدام به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال استعفای وی با هدف شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ برای تصاحب کرسی ایالت کانزاس در مجلس سنای آمریکا را افزایش می‌دهد.

 

یک رسانه آمریکایی دوشنبه در ادامه گمانه‌زنی‌ها برای احتمال استعفای «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا نوشته او یک گام دیگر به نامزدی برای انتخابات آتی مجلس سنا نزدیک‌تر شده است.

 

چند هفته قبل‌تر، مجله «تایم» گزارش داده بود پامپئو به سه نفر از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه گفته قصد دارد از سمتش استعفا کرده و برای انتخابات سال آینده سنا نامزد شود.

 

ترامپ هم پیشتر گفته بود چنانچه بیم آن باشد که جمهوریخواهان کرسی ایالت کانزاس را از دست بدهند، پمپئو به چرخه رقابت بازمی‌گردد.

 

مجله فارن‌پالیسی امروز نوشته سخنان چند نفر از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه و منابع نزدیک به پامپئو حاکی از این است که او قصد دارد برای انتخابات سنا نامزد شود، اگرچه هیچ تصمیمی در این خصوص اعلام نکرده است.

 

امروز هم خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی نوشته پامپئو با سناتور ضد ایرانی، «تد کروز» توافقاتی کرده و از او خواسته با انتصاب «استفان بیگان» به عنوان نفر دوم وزارت امور خارجه مخالفت نکند.

 

از جمله دیگر شواهدی که گمانه‌زنی‌ها در این خصوص را تقویت می‌کند سفرهای مکرر پامپئو به ایالت «کانزاس» در پوشش انجام مأموریت‌های دیپلماتیکش است.

 

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» هم اخیراً گزارش داده پامپئو در جریان سفرش به لندن برای شرکت در اجلاس ناتو دیداری با حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه داشته و به همین دلیل هم به شدت از سوی قانونگذاران آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

پامپئو در دولتی که سمت‌هایش چندان پایدار نبوده یکی از نزدیک‌ترین و سرسخت‌ترین معتمدان «دونالد ترامپ»، رئیس‌ جمهور آمریکا به شمار می‌رود.

 

بیگان، جانشین احتمالی وزیر خارجه آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه نوشت: دولت ترامپ تصمیماتی برای انتخاب "استفان بیگان" نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی به جای پمپئو اتخاذ کرده است اما برخی سناتورهای بانفوذ، بویژه "تد کروز" مانع از کناره گیری پمپئو شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور کروز با نامزدی بیگان به عنوان معاون وزیر خارجه آمریکا مخالفت کرده و از دولت ترامپ می‌خواهد تا در مقابل قبول جانشین پمپئو تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش داده شود.

 

"متیو لی" خبرنگار آسوشیتدپرس می‌نویسد بیگان که از حمایت گسترده احزاب دموکرات و جمهوریخواه برخوردار است، در صورت کناره گیری پمپئو از ادامه همکاری با دولت ترامپ و ورود به رقابت‌های مجلس سنا، می‌تواند به عنوان وزیر جدید وزارت امورخارجه آمریکا معرفی شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: