صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۲۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 18
کد خبر: ۳۱۲۲۸

شمخانی: ایران تسلیم پذیر و انزوا پذیر نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران تسلیم پذیر و انزوا پذیر نیست ایران در حوزه منطقه‌ای فعال و تأثیر گذار است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست خبری که برای تشریح روند دومین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای در هتل آزادی برگزار شد، اظهار داشت: همه طرف‌هایی که در این نشست شرکت داشتند بر مسائل بسیار مهمی تاکید داشتند، در نشست امروز درباره همکاری‌های امنیت جمعی و فرصت‌ها که در منطقه وجود دارد مطالبی مطرح شد.

 

وی دغدغه‌های مشترک شرکت کنندگان در دومین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای را یکی دیگر از محورهای مذاکرات اعلام کرد و ادامه داد: در کتب امنیتی نیروهای فرامنطقه‌ای و سبد امنیتی ایالات متحده آمریکا چین ایران و روسیه سه تهدید عمده در حوزه امنیتی آمریکاست؛ این موضوع به طرفین دیکته می‌کند که آمریکا بدخواه ملت‌هاست. از این پس باید به سمت همکاری پیش برویم.

 

شمخانی با اشاره به توطئه‌های آمریکا در منطقه گفت: آمریکا مسیر شکست خورده پرورش و حمایت داعش را انتخاب و امروز انتقال داعش شکست خورده از سرزمین شامات و عراق به افغانستان را انتخاب کرده که شرکت کنندگان در دومین کنفرانس امنیتی منطقه‌ای آن را به عنوان یک تهدید مشترک در نظر گرفته و ضرورت مقابله با آن را به عنوان یک دستور کار پذیرفته اند.

 

وی افزود: آنهایی که به عنوان اسلام و دولت اسلامی ترور و خشونت را در منطقه گسترش می‌دهند هیچ نسبتی با اسلام رحمانی ندارند و این مهم نکته فرهنگی مشترک دوستان شرکت کننده در اجلاس امروز بود.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی سه محور مشترک در میان شرکت کنندگان را استفاده از فرصت‌های مشترک، دغدغه‌های مکتوب و دغدغه‌های عملیاتی و فصل مشترک همکاری‌های طرفین شرکت کننده در کنفرانس امنیتی منطقه‌ای دانست و افزود: این تجمع و اجلاس برخلاف پروپاگاندای تو خالی آمریکا برای منزوی سازی ایران شکل گرفته و این اجتماع نشان می‌دهد ایران تسلیم پذیر و انزوا پذیر نیست ایران در حوزه منطقه‌ای فعال و تأثیر گذار است.

 

منبع: مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: