صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۵۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 18
کد خبر: ۳۱۲۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
عباسی در گفت و گو راهبرد معاصر

بودجه شبکه های برون مرزی صداوسیما ناکافی است/ تقویت بودجه این شبکه ها در اولویت قرار گیرد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه شبکه های برون مرزی صداوسیما به هیچ وجه کافی نبوده و این بودجه به هر نحوی باید تقویت شود و در اولویت قرار گیرد.

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار راهبرد معاصر با اشاره به شرایط نامطلوب بودجه شبکه‌های برون مرزی و ماموریت‌های سنگین این شبکه‌ها در مقابله با استکبار رسانه‌ای غرب گفت: جهان امروز جهان رسانه هاست و کشورها به واسطه رسانه ها با دنیا حرف می زنند.


این نماینده مجلس با بیان اینکه ما نباید از رقابت رسانه ای در دنیا عقب بمانیم، تاکید کرد: این رقابت هر روز سخت تر و پیچیده تر می شود. لذا کشورهایی در این رقابت پیروز هستند که از تاثیرات رسانه ها آگاهی کامل داشته باشند.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: ما هم به فراخور این آگاهی بخشی در عرصه بین المللی، شبکه های برون مرزی را تاسیس کردیم تا در این بخش هم عرصه را خالی نگذاریم. چراکه خالی گذاشتن عرصه در این بخش خسارات جبران ناپذیری را به وجود می آورد که به راحتی نمی توان آن را برطرف کرد.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ امروز یک جنگ تمام عیار رسانه ای است،اظهار کرد: رسانه ها در تلاشند پیش از پرتاب هر خمپاره ای بر روی افکار و نگرش افراد و کشور هدف برنامه ریزی کنند تا از این طریق ذهن ها را در تسخیر خود قرار دهند که البته نباید به راحتی از کنار این مسئله گذشت.

 

این نماینده مجلس با اشاره به شکل گیری بسیاری از شبکه های معاند فارسی زبان بیان کرد: این شبکه ها با پول های مستکبران و دشمنان ایران تامین می شوند؛ رژیم هایی از جمله آمریکا و اسرائیل همواره می کوشند با حمایت از شبکه های معاند سیاست های شوم خود را دنبال کنند که البته این مسئله در رابطه با کشور ما به راحتی نبوده است.

 

عباسی با بیان اینکه جرقه بسیاری از فتنه گری ها از ِقبل این شبکه ها روشن می شود، گفت: این در حالی است که ملت با بصیرت ایران همیشه آگاه به امور بوده و در همه عرصه ها نقشه دشمن را زیر پا گذاشته است.البته دشمنان در کنار فتنه گری و دخالت در مسائل کشور همواره می کوشند چهره ای خشن و غیر واقعی از ایران به نمایش بگذارند که این خود نهایت ناجوانمردی است.

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: رسانه های معاند همواره از هر روزنه ای استفاده کرده و با تبلغات منفی و دروغ پراکنی درصدد آسیب اجتماعی به کشور هستند که باید در مقابل آنها به درستی ایستاد.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبکه های برون مرزی باید در مقابل هجمه های رسانه های بیگانه و معاند باستند، بیان کرد: به واقع رسالت شبکه های برون مرزی همین است. این شبکه ها باید به فراخور هجمه علیه ایران تولید محتوا کرده و در بسیاری از موارد شفاف سازی کنند تا اطلاعات غلط به کشورهای دنیا مخابره نشود.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید در جنگ نرم دشمن مجهزباشیم، اضافه کرد: نباید دست خالی دراین میدان گام برداشت،همه مسئولین بای دنسبت به اهمیت دادن به رسانه ها توجه داشته باشند و برای مقابله وهجمه رسانه‌ای دشمن برنامه ریزی درستی انجام دهند.

 

عباسی با اشاره به نقش و اهمیت شبکه های برون مرزی درجنگ رسانه ای دشمن تصریح کرد: به طور قطع این شبکه های برون مرزی هستند که درمقابل جنگ رسانه ای دشمن قد علم خواهند کرد و در صف اول این جنگ خواهند ایستاده اند. لذا این شبکه ها باید افکار عمومی را از نیرنگ و پلیدی دشمنان آگاه سازند. بنابراین در گام نخست باید دانست این شبکه ها ماموریت های خطیری برعهده دارند.

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه شبکه‌های برون مرزی باید همواره آماده پاسخگویی به شبهات ، دروغ پراکنی ، تهمت زنی دشمنان علیه ایران باشند، تاکید کرد: از این رو مسئولیت شبکه‌های برون مرزی چون «العالم» و «پرس تی وی» خطیر است چون به واقع این جنگ، جنگی خطیر است و می تواند بزرگترین آسیب ها را به کشورها وارد سازد.

 

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حمایت همه جانبه از شبکه های برون مرزی و توجه به سرمایه گذاری در این بخش، تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا روی رسانه های خودشان سرمایه گذاری می کنند چراکه سرمایه گذاری در این بخش همیشه جواب داده و نباید از آن غفلت شود. بنابراین در حال حاضر بودجه شبکه‌های برونمرزی به طورصددرصد جوابگوی جنگ رسانه ای همه جانبه رسانه‌های استکبار و بیگانه نیست و باید بیش از اینها باشد.


عباسی تصریح کرد: لازم است بودجه معاونت برون مرزی صدا وسیمابه درستی تقویت شود. شبکه های برون مرزی نباید دغدغه بودجه به این شکل داشته باشند و باید از آنها حمایت همه جانبه ای داشت چراکه آنها در میدان جنگی زیرکانه و هوشمندانه از سوی رسانه های دشمن قرار دارند و نباید در این جنگ دست خالی بمانند.

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: بدون شک باید بودجه شبکه‌های برون‌مرزی مورد توجه وتقویت قرارگیرند وحتی باید تعداد این شبکه ها هم افزایش پیدا کند تا این شبکه‌ها واقعیت‌های یجمهوری اسلامی ایران را به دنیا مخابره کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن می کوشد شرایط اقتصادی کشور را دچار بحران کنند، تصریح کرد: دشمن در سال های اخیر جنگی را با اهداف اقتصادی و معیشتی مردم آغاز کرده به طوری که اقتصاد کشوررا تضعیف و مانع از ورود سرمایه گذار خارجی به کشور شود. دشمن می کوشد اهداف پلید خود را از کانال رسانه های خود دنبال کند و سنگرهای جدیدی در فضای مجازی بسازد که باید همه آنها را سد کرد.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ما باید از تمام ظرفیت های خود درجنگ رسانه‌ای دشمن استفاده کنیم . خاطرنشان کرد: در حال حاضرما با تمام ظرفیت خود در جنگ رسانه ای دشمن حاضر نشدیم و نیاز است بودجه و ساختار شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی را که می‌توانند درمقابل شبکه‌های معاند قد راست کنند، تقویت کنیم لذا می کوشیم این مهم در بودجه سال 99 جبران شود چراکه در حال حاضر در این زمینه مسئولیت داریم و همه باید نسبت به این امر حساس باشیم.


عباسی در پایان گفت : بودجه شبکه های برون مرزی صداوسیما به هیچ وجه کافی نبوده و این بودجه به هر نحوی باید تقویت شود و در اولویت قرار گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اشکان
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
پول نمونده بدبخت ها