صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 22
کد خبر: ۳۱۴۸۷

سهمیه بنزین دی‌ماه واریز شد+جدول

در اولین دقیقه زمستان ۹۸، سهمیه بنزین دی‌ماه در کارت‌های سوخت شخصی شارژ شد. سهمیه بنزین دی‌ماه به ازای هر خودرو سواری ۶۰ لیتر شنبه شب 30 آذر ساعت ۲۴ واریز شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در مورد واریز سهمیه بنزین کارت سوخت خودروها گفت: سهمیه ۶۰ لیتری بنزین خودروهای سواری ساعت ۲۴ شبه شب 30 آذر واریز می‌شود و از ساعت صفر یکشنبه اول دی‌ماه قابل استفاده است و این سهمیه مانند ماه گذشته بدون تغییر است. همچنین سهمیه خودروهای عمومی نیز مانند ماه قبل است و تغییر نکرده است. برای خودروهای وانت ۳۰۰ و ۴۰۰ لیتر (خودروهای دوگانه‌سوز و تک‌سوز) به میزان ماه قبل است.

 

سهمیه بنزین خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در ساعت صفر بامداد امروز (اول دی‌ماه) در کارت‌های سوخت شخصی شارژ شد.

 

بر این اساس، سهمیه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها طبق جدول زیر به کارت‌های شخصی واریز شده است.

 

* افزایش سهمیه بنزین تاکسی‌های ون از این ماه

همچنین از این ماه، سهمیه تاکسی‌های ون از ۴۰۰ لیتر قبلی، به ۶۰۰ لیتر افزایش یافته و کارت‌های سوخت شخصی تاکسی‌های ون در بامداد دی‌ماه با احتساب ۲۰۰ لیتر اضافه شده به سهمیه آذرماه که در ماه گذشته شارژ نشده بود، به میزان ۸۰۰ لیتر شارژ شد، اما از این پس سهمیه تاکسی‌های ون، ابتدای هر ماه به میزان ۶۰۰ لیتر در کارت‌های سوخت شخصی آن‌ها شارژ می‌شود.

 

* مشکلات سهمیه بندی بنزین

با وجود درخواست تاکسی‌های درون شهری، به خصوص تاکسی‌های دوگانه‌سوز برای افزایش سهمیه ۲۵۰ لیتری بنزین، هیچ‌گونه تغییری در سهمیه بنزین آن‌ها اعمال نشده است.

 

همچنین، تاکسی‌های اینترنتی همچنان روی دریافت مستمر سهمیه‌های خود با وجود ارائه پیمایش‌ها، دچار مشکل هستند.

 

مالکان موتورسیکلت‌های با سن بالای ۱۰ سال و خودرو‌های با سن بالای ۲۵ سال نیز درخواست تخصیص سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی دارند.

 

 شهرام رضایی، مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، همچنین در مورد سهمیه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها اعلام کرد: به مردم تأکید می‌کنم سهمیه سوخت خودروهای شخصی و موتورسیکلت تا شش ماه قابل ذخیره است و سهمیه آنها از بین نمی‌رود. در مورد خودروهای عمومی اکثرا سهمیه خود را مصرف می‌کنند و چیزی به عنوان ذخیره نمی‌ماند.

 

نظر شما