صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۴۴
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 23
کد خبر: ۳۱۶۳۴
جواد امام، مدیر عامل بنیاد باران در گفتگو با راهبرد معاصر:

هیأت های اجرایی باید مستندات خود را در خصوص رد صلاحیت برخی افراد ارائه بدهد / محکومیت 88 من توسط دیوان عالی کشور و بالاترین مقام قضایی کشور نقض شده بود / اگر لیستی وجود داشته باشد حتما ارائه می دهیم

جواد امام بر این باور است که هیأت های اجرایی باید مستندات خود را در خصوص رد صلاحیت برخی افراد ارائه بدهد. وی تصریح می کند که هیات اجرایی یا تحت فشار بوده و یا جهت دار عمل کرده است. جواد امام معتقد است که نسبت به رد صلاحیت خود متعجب شده است.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ جواد امام بر این باور است که هیأت های اجرایی باید مستندات خود را در خصوص رد صلاحیت برخی افراد ارائه بدهد. وی تصریح می کند که هیات اجرایی یا تحت فشار بوده و یا جهت دار عمل کرده است. جواد امام معتقد است که نسبت به رد صلاحیت خود متعجب شده است. در ادامه ی گفت و گو خبرنگار راهبرد معاصر با «جواد امام» مدیر عامل بنیاد باران می خوانیم:

 

*وقتی ثبت نام کردید انتظار رد صلاحیت داشتید؟

اگر انتظار رد صلاحیت داشتم پس چرا رفتم ثبت نام کردم؟!

 

*آیا رد صلاحیت شما از سوی هیأت اجرایی بود؟

بله. و تعجب من از همین است چونکه هیات اجرایی اگر به استناد قانون رد کند من هیچ محکومیتی نداشتم. آقایان اعلام می کنند محکومیت 88 ولی محکومیت 88 من توسط دیوان عالی کشور و بالاترین مقام قضایی کشور نقض شده است. بعد از آن نیز من هیچ حکم محکومیتی ندارم دوما ده سال از ان حکم می گذرد و هیچ حکم تعمیمی و یا تکمیلی که دال بر محکومیت و یا محرومیت من از مشاغل سیاسی و حقوق اجتماعی باشد وجود ندارد. بنابر این هیات اجرایی با چه استنادی این کار را کرده است؟! دوما، گفته شده است به عنوان بند 6 ماده 28 داشتن سوء شهرت در مورد من مطرح است. جامعه ای که من را می شناسد می داند؛ من از سن 14 سالگی به مدت 7 سال در دفاع مقدس حضور داشتم. جدا از مجروح شدن و جانبازی بنده که اهمیتی ندارد بعدها نیز در سپاه معاون دانشگاه امام حسین( ع) بودم. همچنین معاونت ستاد رسیدگی به امور آزادگان را عهده دار شدم. معاون وزیر و ده سال نیز مدیر عامل بنیاد قرآن بودم. اگر در هر مقطعی فعالیت سیاسی داشتم در چهارچوب قانون بوده و هیچ محکومیت اخطار و یا تذکری مبنی بر اینکه فعالیتی غیر قانونی داشته باشم وجود ندارد. سپس حزبی به عنوان مجمع ایثارگران با شرکت عموما رزمندگان دوران دفاع مقدس تشکیل شد و من امروز افتخار دبیر کلی این مجمع را عهده دار هستم. افتخار من خادمی نوکران اهل بیت است ولی گفته شده است سوء شهرت و من منظور از این سوء شهرت را نمی فهمم. من خانه فساد دایر کرده ام؟! شرب خمر داشتم؟! سرقت مسلحانه کرده ام؟! چه کاری انجام داده ام؟!

 

* با توجه به اعلام رد صلاحیت اعتراض کردید؟

بله.البته واکنش ها نشان می دهد آقایان دیگری تصمیم می گیرند چون رسما در خبرگزاری فارس و روزنامه جوان اعلام شده که چرا این افراد ثبت نام کرده اند؟! جامعه و آقایان باید به این نکته پاسخ بدهند. هیات اجرایی و هیات نظارت و برگزار کنندگان انتخابات که کار خود را قانونی اعلام کرده اند باید جوابگو باشند که روزنامه جوان و خبرگزاری فارس چگونه این حقوق را از کسی سلب می کنند؟!

 

* به نظر شما هیات اجرایی تحت فشار قرار دارد؟

هیات اجرایی باید مستندات خود را ارائه بدهند و از خود دفاع کند. یا تحت فشار بوده و یا جهت دار عمل کرده است.

 

* با توجه به اتفاقات پیش آمده آیا استراتژی اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس تغییر کرده است؟!

حتما استرتژی دارند .اگر بنای ما شرکت در انتخابات نبود برای ثبت نام پیش نمی آمدیم. اصلاح طلبها در هر کجا کاندیدا داشته باشند در انتخابات شرکت می کنند ولی اگر کاندیدا نداشته باشند چه نوع فعالیت انتخاباتی خواهند داشت؟!

 

*برخی از اصلاح طلبان بر این باور هستند که لیستی در انتخابات ارائه نمی دهیم ؟

اگر لیستی وجود داشته باشد حتما ارائه می دهیم. وقتی می خواهید فعالیتی کنید باید حزب مشخصی داشته باشیم و طبق این حزب فعالیت کنیم نه مثل احمدی نژادی که پدر مملکت را درآورده است تبلیغ کنم؟! یا برای آقای قالیباف که پدر شهر را درآورده است تبلیغ کنم؟!

 

* با توجه به وضعیت پیش رو آیا اصلاح طلبان قادر به ارائه لیست خواهند بود؟

روزنامه جوان و خبرگزاری فارس که مشخص است به کدام جریان فکری تعلق دارد اعلام می کنند اصلا این گروه نباید شرکت می کردند و حتی حق ثبت نام را برای ما قائل نیستند. اگر شورای نگهبان و هیات های نظارت این فرصت را برای اصلاح طلب ها فراهم کنند ما شاهد یک رقابت حداقلی و برابر با جریان اصولگرا باشیم چرا نباید شرکت کنیم؟!

 

* نظرتان در رابطه با فضایی که شورای نگهبان فراهم خواهد آورد چیست؟

من نمی توانم پیش داوری کنم. ولی تا الان چیزی دست گیرمان نشده است که بتوانیم بگوییم نسبت به گذشته گشایشی حاصل شده و اینطور که هیات اجرایی عمل کرد حتی باید گفت کار سختتر همه شده است. هرچقدر فضا سختتر شود رقابت ها کمتر می شود و شرایطی که باید برای انتخاب کنندگان فراهم شود تا شاهد سلایق مختلف باشند میسر نمی شود و شاهد حضور حداکثری نخواهیم بود.

 

* در مورد اجرای راهبرد مشارکتی مشروطی که پیشنهاد آقای حجاریان بود چه نظری دارید؟

باید صبر کرد و دید تکلیف کاندیداهای اصلاح طلبان بعد از فیلتر های تعیین شده چیست.

نظر شما