صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 23
کد خبر: ۳۳۰۱

احتمال لغو نشست ضد ایرانی ورشو قوت گرفت

دولت آمریکا با برنامه ریزی های انجام داده تلاش دارد که در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه در لهستان نشستی ضد ایرانی برگزار کند که دست رد اروپا و برخی کشورهای دیگر به دعوت آمریکا جهت شرکت در این مراسم احتمال لغو آن را تقویت می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر ؛ گسترش انتقادات از یک نشست ضدایرانی که قرار است به‌ابتکار دولت آمریکا روزهای 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن ماه) در لهستان برگزار شود موجب شکل‌گیری احتمال لغو این نشست نزد دیپلمات‌های اروپایی شده است.

دیپلمات‌های اروپایی به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند در حالی که وزارت خارجه لهستان از وزرای خارجه کشورهای اروپایی برای شرکت در این کنفرانس دعوت به‌عمل آورده، برخی این گمانه‌زنی را مطرح می‌کنند که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا ممکن است به‌دلیل مشارکت اندک کشورها یا حضور آنها با مقام‌هایی غیر از وزیر خارجه تصمیم به لغو این نشست بگیرد.

دیپلمات‌ها می‌گویند وزیر خارجه لهستان روز سه‌شنبه در دیداری با وزیران خارجه کشورهای اروپایی با آنها درباره کنفرانس ورشو صحبت کرد و درباره حمایت کشورش از برجام به آنها اطمینان خاطر داد. وی همچنین گفت که قصد دارد ایران را در جریان نتایج این نشست قرار دهد.

 

دست رد اروپا به دعوت آمریکا برای شرکت در نشست ضدایرانی لهستان

روز گذشته، «جاناتان کوهن»، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد از اظهارات «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود محور اصلی نشست لهستان را مسائل ایران تشکیل می‌دهد عقب‌نشینی کرد. او گفت که قرار نیست این کنفرانس به تریبونی برای بدگویی یا حمله به ایران تبدیل شود. کوهن همچنین گفت که آمریکا به تصمیم سایر کشورها برای حمایت از برجام احترام می‌گزارد.

نظر شما